Voordeel-app Lidl nu ook in Duitsland
- Food-en-retail
- 3 mei 2019 @ 11:59
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Marketing
- 3 mei 2019 @ 11:59
- Hugo Schrameyer
De loyalty-app van Lidl was al bekend in vier Europese landen, maar nu gaat ook thuisland Duitsland er kennis mee maken. In eerste instantie kunnen alleen klanten in Berlijn en Brandenburg gebruikmaken van de voordeel-app.
Deze Lidl Plus-app is al wel toegankelijk voor klanten in Oostenrijk, Spanje, Denemarken en Polen. En nu dus ook in Duitsland – of Nederland binnenkort volgt, is nog niet bekend. Shoppers die willen deelnemen, moeten zich eenmalig registreren, waarna ze een virtuele bonuskaart ontvangen op hun smartphone. Bij het afrekenen aan de kassa kan die vervolgens gescand worden, waarna geactiveerde kortingscoupons met het totaalbedrag worden verrekend. Ook gebeurt het dat de shopper bij het passeren van een bepaalde besteding virtuele tegoedbonnen ontvangt voor een volgend winkelbezoek of zelfs recht krijgt op gratis producten.
Beloond
De shopper wordt in ieder geval direct beloont met een welkomstkorting van 5 euro, die verzilverd kan worden bij een besteding van een minimum van 25 euro. Verder komt Lidl met zogenaamde partnervoordelen, waarbij het vaak om korting gaat op tickets van bijvoorbeeld het zeelevenspektakel Aquadom & Sea Life Berlin, Madame Tussauds en Filmpark Babelsberg. Geregistreerde shoppers krijgen bovendien tien procent korting op vervoersbewijzen van Flixbus.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing