Blue Tomato opent shop in het centrum van Amsterdam

Blue Tomato opent shop in het centrum van Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 28 aug 2019 @ 09:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De internationale boardsport- en lifestyle-specialist Blue Tomato / blue-tomato.com opent zijn tweede vestiging in Nederland. Na de marktintroductie in Utrecht in november vorig jaar, zal het Oostenrijkse merk op donderdag 29 augustus 2019 zijn deuren openen met 400 m² oppervlakte in hartje Amsterdam.

Met meer dan 450.000 producten is Blue Tomato een van 's werelds grootste online retailers voor snowboard, freeski, skateboard, surf en streetstyle. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf zijn aanwezigheid in de stationaire detailhandel verder uitgebreid. Blue Tomato heeft al meer dan 40 winkels in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland en Nederland. Blue Tomato werd in 1988 opgericht door de voormalige Oostenrijkse Europese Snowboardkampioen Gerfried Schuller.

De nieuwe winkel bestaat uit drie verdiepingen en is gevestigd in de Kalverstraat 193-195, midden in het centrum van Amsterdam. 'We zijn erg blij dat we minder dan een jaar na de succesvolle start in Utrecht onze aanwezigheid in Nederland verder kunnen uitbreiden en nu ook een winkel in Amsterdam kunnen openen', verteltt Adam Ellis, ceo van Blue Tomato aan MarketingTribune. 'We hebben al jaren een groot aantal online klanten in Nederland, dus deze markt en de uitbreiding van het lokale netwerk is belangrijk voor ons.'

Omnichannel retailer
Dagelijks surfen 100.000 bezoekers op de site - en dit aantal blijft toenemen. De webshop is  beschikbaar in 14 talen, waaronder natuurlijk Nederlands. Bestellingen kunnen worden geplaatst via smartphone, live chat of direct in een winkel als het product niet op voorraad is. Een speciale service van de Omnichannel-actiesportretailer: Klanten kunnen hun online bestelling gratis laten bezorgen bij een van de Blue Tomato Shops en deze daar ophalen. Als een artikel niet past, wordt de bestelling onmiddellijk geruild in de winkel, belooft BT.
 
Scene activeren
Blue Tomato wil zoveel mogelijk teruggeven aan haar klanten en de gemeenschap en is daarom zeer actief binnen de lokale scene, stelt het retailmerk. 'Dit doet Blue Tomato door het organiseren en ondersteunen van snowboard-, surf-, skate- en freeski evenementen. Zoals Rock a Rail, een snowboardevenement wat in de winter weer plaats zal vinden op de grote markt in Den Haag.'

Alle informatie over de nieuwe winkel in Amsterdam en de evenementen rondom de opening zijn online te vinden op www.facebook.com/bluetomatoshopamsterdam, www.blue-tomato.com/shop/amsterdam en www.instagram.com/bluetomatoshopamsterdam.

Voor de opening staan van donderdag tot en met zondag 1 september 2019 tal van specials gepland, zo ook een groot feest op vrijdag in Cafe Roest in Amsterdam. Op zaterdag is er een skate sessie in de winkel vanaf 18:30 uur. 
(PvWK)


Adam Ellis, ceo van Blue Tomato: 'We zijn erg blij dat we minder dan een jaar na de succesvolle start in Utrecht onze aanwezigheid in Nederland verder kunnen uitbreiden en nu ook een winkel in Amsterdam kunnen openen.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken