Prijs blijft belangrijkste aspect bij retailerverkiezing
- Food-en-retail
- 14 aug 2019 @ 10:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 14 aug 2019 @ 10:58
- Sjaak Hoogkamer
In de afgelopen maanden hebben ruim 220.000 consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld voor de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2019 – 2020’ en de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands 2019 – 2020’.
De gemiddelde waardering voor de winkelketens is dit jaar een 7,50 en de webshops scoren dit jaar gemiddeld een 7,61. De verkiezingen zijn een initiatief van Q&A in samenwerking met ABN Amro en werden dit jaar voor de zeventiende keer georganiseerd. De grote kanshebber dit jaar is Hema die tien nominaties wist binnen te halen. Ook zijn er in vergelijking met vorig jaar veel nieuwkomers onder de genomineerden waaronder Game Mania, Omoda, Rituals en Zooplus.
Prijs blijft het belangrijkste aspect voor consumenten bij jaarlijkse retailverkiezing en Hema haalt 10 nominaties binnen
De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete retailer onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment, de betrouwbaarheid en de service en kwaliteit. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect. Bij winkelketens wordt dit aspect gevolgd door de samenstelling van het assortiment en kwaliteit van de producten. Bij webshops zijn dit kwaliteit van de producten en acties & aanbiedingen.
Gemiddelde behaalde cijfers per aspect
Beste Winkelketen van Nederland |
Webshop Award the Netherlands |
||
---|---|---|---|
Prijs |
7,81 |
Prijs |
7,94 |
Acties en aanbiedingen |
7,79 |
Acties en aanbiedingen |
7,99 |
Kwaliteit van de producten |
8,09 |
Kwaliteit van de producten |
8,27 |
Samenstelling assortiment |
8,02 |
Samenstelling assortiment |
8,28 |
Deskundigheid |
7,95 |
Deskundigheid |
8,04 |
Klantvriendelijkheid |
8,19 |
Klantvriendelijkheid |
8,23 |
Service |
8,15 |
Service |
8,33 |
Uitstraling en beleving |
7,96 |
Uitstraling en beleving |
8,12 |
Winkelgemak |
8,15 |
Winkelgemak |
8,34 |
Betrouwbaarheid |
8,15 |
Betrouwbaarheid |
8,35 |
Na de uitreiking van de categorieprijzen start de volgende fase van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen. Er zal een tweede stemperiode starten waarin een consumentenpanel bepaalt wie er naar huis gaat met de overall titels. Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ gala, dat op donderdag 31 oktober 2019 plaatsvindt, worden de drie overall prijzen uitgereikt: ‘Beste Winkelketen van Nederland’, ‘Webshop Award the Netherlands’ en ‘Retailer of the Year the Netherlands’.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing