McKinsey start winkel in grootste mall in VS
- Food-en-retail
- 30 sep 2019 @ 15:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 30 sep 2019 @ 15:59
- Peter van Woensel Kooy
Consultancy McKinsey, die veel Fortune 500 bedrijven adviseert, gaat een winkel voor ondergoed, sieraden en cosmetica openen in een Amerikaans winkelcentrum. McKinsey zal de inzichten van klanten gebruiken om haar klanten te kunnen adviseren over de verschillende technologieën waarin geïnvesteerd moet worden.
Dat nieuws brengen CBS News en The Financial Times. Het gewaagde winkelconcept dat vrijdag j.l. startte, is 'Modern Retail Collective' gedoopt en moet en McKinsey helpen allerlei soorten data te verzamelen over hoe klanten zich door de winkel bewegen, 'van welke producten ze aanraken en aanpassen, tot welke aankopen ze uiteindelijk doen. Veel klanten zullen zich wellicht niet bewust zijn van de manier waarop ze tijdens het winkelen nauwlettend worden gevolgd. Voor McKinsey is het doel om een formule te ontdekken die de winkelervaring kan optimaliseren met meer winst als gevolg', schrijft Fashion United.
Retail experiment
McKinsey betaalt geen huur voor de ruimte, aldus CBS News en FU, de eventuele opbrengsten gaan direct naar de merken die meedoen aan het experiment:zoals juweier Kendra Scott, Elevé Cosmetics en lingeriemerk ThirdLove. De winkel zal gevestigd zijn in de Mall of America in de staat Minnesota, het grootste winkelcentrum in de Verenigde Staten. Het doel van de operatie wordt nieuwe technologie van retailers en hun adviseurs testen en relevant te houden 'in het tijdperk van Amazon', aldus The Financial Times. 'Je kunt de trends niet bijhouden zonder zelf vuile handen te maken', reageert een partner van McKinsey. Zelf zal hij niet inj de winkel staan, de pilot wordt als gezegd gevuld door bestaande winkelketens die nieuwe technologie willen uittesten.
(PvWK, bronnen: FashionUnited.uk, RetailRadar, TFT en CBS)
Foto boven: Dan Dimmock / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bedrijven
- adviseren
- technologieën
- geïnvesteerd
- Amerika
- klanten
- winkelcentrum
- Fortune 500
- McKinsey
- consultancy
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing