McKinsey start winkel in grootste mall in VS

McKinsey start winkel in grootste mall in VS
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2019 @ 15:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Consultancy McKinsey, die veel Fortune 500 bedrijven adviseert, gaat een winkel voor ondergoed, sieraden en cosmetica openen in een Amerikaans winkelcentrum. McKinsey zal de inzichten van klanten gebruiken om haar klanten te kunnen adviseren over de verschillende technologieën waarin geïnvesteerd moet worden.

Dat nieuws brengen CBS News en The Financial Times. Het gewaagde winkelconcept dat vrijdag j.l. startte, is 'Modern Retail Collective' gedoopt en moet en McKinsey helpen allerlei soorten data te verzamelen over hoe klanten zich door de winkel bewegen, 'van welke producten ze aanraken en aanpassen, tot welke aankopen ze uiteindelijk doen. Veel klanten zullen zich wellicht niet bewust zijn van de manier waarop ze tijdens het winkelen nauwlettend worden gevolgd. Voor McKinsey is het doel om een formule te ontdekken die de winkelervaring kan optimaliseren met meer winst als gevolg', schrijft Fashion United.

Retail experiment
McKinsey betaalt geen huur voor de ruimte, aldus CBS News en FU, de eventuele opbrengsten gaan direct naar de merken die meedoen aan het experiment:zoals juweier Kendra Scott, Elevé Cosmetics en lingeriemerk ThirdLove. De winkel zal gevestigd zijn in de Mall of America in de staat Minnesota, het grootste winkelcentrum in de Verenigde Staten. Het doel van de operatie wordt nieuwe technologie van retailers en hun adviseurs testen en relevant te houden 'in het tijdperk van Amazon', aldus The Financial Times. 'Je kunt de trends niet bijhouden zonder zelf vuile handen te maken', reageert een partner van McKinsey. Zelf zal hij niet inj de winkel staan, de pilot wordt als gezegd gevuld door bestaande winkelketens die nieuwe technologie willen uittesten.

(PvWK, bronnen: FashionUnited.uk, RetailRadar, TFT en CBS) 


Foto boven: Dan Dimmock / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken