Miss Etam gaat naar Duitsland: Miss E

Miss Etam gaat naar Duitsland: Miss E
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2019 @ 09:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Web

Modemerk Miss Etam maakt onder de naam Miss E de online stap naar buurland Duitsland. De keuze om onder de naam Miss E te expanderen is gemaakt om een sterkere internationale positie in te nemen en het merk te onderscheiden t.o.v. lokale spelers met Etam in de naam.

Het gebruik van Miss E, als afkorting, hanteren we in Nederland ook al een aantal seizoenen, aldus de marketingafdeling van het modehuis. Miss E ziet de klant terug in de vorm van winkelsigning, op labels, artworks en details in de collectie. Daarmee wordt volgens de marketeers van Miss Etam de herkenbaarheid en connectie als merk internationaal gewaarborgd.

Patrick van der Borden, commercieel directeur bij Miss Etam: ‘Miss Etam bestaat als merk al meer dan negentig jaar en heeft een naamsbekendheid van bijna honderd procent. De jaren van opgebouwde kennis en passie voor mode hebben ervoor gezorgd dat Miss Etam in de top tien staat van meest onmisbare brands volgens het winkelend publiek. Het van oorsprong familiebedrijf heeft een loyale achterban; de steun en toeverlaat van het Nederlandse damesmerk door de jaren heen. Dit rotsvaste klantvertrouwen geeft Miss Etam energie voor het bouwen van een stevige fundering om zich verder te kunnen blijven ontwikkelen.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken