Timberland lanceert wereldwijde duurzame beweging
- Food-en-retail
- 14 okt 2019 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingInnovatie
- 14 okt 2019 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
Timberland gelooft dat een groenere toekomst een betere toekomst is. Het merk zet zich als onderdeel van zijn streven naar een groenere toekomst in om tot eind 2024 tenminste 50 miljoen bomen te planten. Het merk lanceert daarom vandaag ook met 'klimaathelden van over de hele wereld' zijn grootste campagne ooit: 'Nature need heroes'.
Samen met deze helden en de inzet van de lokale gemeenschappen inspireert Timberland mensen wereldwijd om zich aan te sluiten bij de 'greening movement'.
De klimaathelden waar Timberland mee samenwerkt komen van over de hele wereld, van New York tot Taipei. Zij zetten zich actief in om ecologische veranderingen door te voeren en groene filosofieën te verspreiden, zowel in lokale gemeenschappen als wereldwijd. Timberland biedt naast een podium voor hun initiatieven ondersteuning door het organiseren van grootschalige duurzaamheidsevenementen waarbij bomen worden geplant. De campagne komt tot leven in de vorm van media-activaties via print, digitaal, out-of-home, social media en PR. Het merk roept consumenten op om zelf actie voor verandering te ondernemen en zich in te zetten voor de natuur, door middel van een reeks urban greening-evenementen. In Nederland werkt Timberland samen met lokale helden Marjan van Aubel en urban change maker Jorn Wemmenhove. Wemmenhove - medeoprichter van Human Kind - creëert door middel van stedenbouw en sociale innovatie steden die milieuvriendelijk zijn. Van Aubel won de Climate Action Challenge en is genomineerd voor de Dutch Design Awards 2019 met haar energieneutrale kas genaamd 'Power Plant'. De kas pakt twee van de grootste problemen van onze tijd aan: de voedsel- en energieproblematiek. In 'Power Plant' wordt zowel elektriciteit als voedsel geproduceerd door zonlicht.
Aquaponische kas op Mediamatic
Timberland organiseert lokale urban greening-evenementen in Amsterdam om zo de vertaalslag te maken naar de Nederlandse markt. De creatieve broedplaats Mediamatic is het middelpunt van dit gevarieerde programma. Door de sterke focus op natuur, biotechnologie, kunst en wetenschap is Mediamatic de ideale partner voor Timberland. Om de connectie op het gebied van duurzaamheid te versterken, bouwt Timberland voor het einde van dit jaar een aquaponische kas op het dak. Doordat Mediamatic naast station Amsterdam Centraal ligt kunnen duizenden treinreizigers de kas zien, elke dag weer.
ADE Green paneldiscussie
Op vrijdag 18 oktober presenteert Timberland de 'Nature need heroes'. -paneldiscussie tijdens de ADE Green Conference van het 'Amsterdam Dance Event'. Deze baanbrekende conferentie staat in het teken van duurzaamheid, innovatie en sociale verandering in de muziekindustrie. Als outdoor lifestylemerk is Timberland zich bewust van de noodzaak van verbinding met de natuur in een stedelijke omgeving. De samenwerking met ADE Green biedt gelegenheid om de discussie en het denken hierover te stimuleren. Het panel bestaat uit Dominik Eulberg, Joe Muggs Neel en Heleen Blanken.
Heleen Blanken: Diadromi
Diadromi is een kunstwerk in opdracht van Timberland voor Mediamatic en is gemaakt door kunstenaar en vj Heleen Blanken. De installatie bestaat uit een keten van vijf kleine kassen en laat de verschillende stadia van de natuurlijke wereld en de interactie daartussen zien. Het werk van Blanken zet aan tot nadenken. Blanken: ''Het enige duurzame model dat feilloos en continu functioneert is de natuur zelf. Als je goed kijkt naar deze constructie, is duidelijk dat we deel moeten uitmaken van deze structuur, ons moeten verenigen en meer medeleven voor de natuur moeten tonen.'; De installatie maakt deel uit van het programma ADE by Day en wordt op 18 oktober tijdens de paneldiscussie op schermen getoond.
Lokale urban greening-evenementen
Timberland organiseert workshops en talks in Mediamatic op 25, 26, 27 en 27 oktober en 1, 2 en 3 november. Voor de deelnemers is een divers programma samengesteld waarin concrete tips en technieken worden aangereikt voor een duurzamere levensstijl. Tijdens de workshops 'Building Aquaponic Systems', 'Fermenting' en 'Botanikurs 101' demonstreren experts van Mediamatic hoe men een bijdrage kan leveren aan een 'groen leven'. Ron Simpson, oprichter van The Avocado Show, deelt in de talk 'What a waste' zijn persoonlijke verhaal over het duurzaam verbouwen van avocado's. Wessel Koning van JUSTDIGGIT vertelt over regenwateropvang en waarom (her)vergroening de belangrijkste oplossing is voor klimaatverandering, waaronder het planten van bomen in samenwerking met Timberland. Suze Gehem, voorzitter van Rooftop Revolution, spreekt over haar inspanningen voor het creëren van groene daken. Met Rooftop Revolution brengt Suze nieuwe natuurgebieden terug naar de stad en draagt zo bij aan het behoud van de biodiversiteit. Meer informatie over het programma en tickets: http://timberlandnetherlands.eventbrite.com.
Maatschappelijk project
Tijdens de twee vrijwilligersdagen op donderdag 31 oktober en vrijdag 1 november wordt de Nederlandse bevolking actief betrokken bij de stedelijke vergroening. Samen met 80 vrijwilligers en medewerkers van Timberland maken tuinexperts de tuin van Mediamatic winterklaar. De experts starten de dag met een presentatie en een informatiesessie. Vervolgens rusten zij alle vrijwilligers uit met de benodigde materialen, aarde en planten. Hier is de 'responsibility website' te vinden, om meer te leren overTimberland, het planten van bomen en de campagne 'Nature need heroes'.
(PvWK)
Over Timberland
Timberland, opgericht in 1973, is een wereldwijd outdoor lifestylemerk gevestigd in Stratham, New Hampshire, met internationale hoofdkantoren in Zwitserland en Hong Kong. Timberland staat bekend om zijn originele gele laars, ontworpen voor de harde elementen van New England. Vandaag de dag biedt Timberland een volledig assortiment bestaande uit schoenen, kleding en accessoires voor mensen die waarde hechten aan stijl en die de passie van het merk voor het genieten - en beschermen - van de natuur delen. De kerngedachte van het merk Timberland is dat een groenere toekomst een betere toekomst is. Dit komt tot leven door een decennialange inzet om producten op verantwoorde wijze te maken, het buitenleven te beschermen en gemeenschappen over de hele wereld te versterken. Productinformatie en meer over Timberland's missie is te verkrijgen in de winkels, op timberland.com of via social media: @timberland. Timberland is een merk van VF Corporation.
(bron: Timberland)
Over VF Corporation
VF Corporation biedt een gevarieerde portfolio van iconische outdoor-, lifestyle- en werkkledingmerken, waaronder Vans, The North Face, Timberland en Dickies. VF Corporation, opgericht in 1899, is een van 's werelds grootste kleding-, schoen- en accessoirebedrijven met sociaal en milieuverantwoorde activiteiten in veel landen, productcategorieën en distributiekanalen. VF is toegewijd aan het leveren van innovatieve producten aan consumenten en het creëren van waarde op lange termijn voor haar klanten en aandeelhouders. VF International, gevestigd in Stabio (Zwitserland), dient als hoofdkwartier voor de EMEA-activiteiten van het bedrijf. Meer informatie: www.vfc.com.
(bron: VFC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing