[video] W+K Amsterdam scoort met Milka kerstcommercial
- Food-en-retail
- 2 dec 2019 @ 11:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 2 dec 2019 @ 11:23
- Peter van Woensel Kooy
De Milka-chocolade kerstcommercial van Mondelēz raakt de gevoelige snaar met 'The Unsung Hero', een film gemaakt voor de Europese markt door Wieden + Kennedy Amsterdam en Cake-regie duo Dr. Bowman. Bekijk hem hier.
Dit duo bestaat uit Herman van den Bosch en Laurens Jans. Verhaal: op school repeteren kinderen een koorarrangement uit de heerlijke soul- en gospel-track 'You Got the Love'. Een van de jonge zangers koestert sympathie voor een technicus die ze ziet zwoegen met decors en verlichting om de show tot een succes te brengen.
Tijdens de voorstelling, met het recital in volle gang, stapt ze naar voren voor haar solo en 'zingt' het lied in internationale gebarentaal voor de bewaarder, die doof is. Zo kan hij de woorden volledig begrijpen en kan hij volgens W+K delen in de liefde die het koor voor hem voelt. De regel 'Geef aan degenen die het meeste geven' verschijnt tenslotte.
'Ons team onderzocht hoe empathie zich manifesteert in het leven en hoe die wordt gecommuniceerd en gedeeld op sociale media. Toen vonden we een video van een jong meisje dat betekenissen tekent voor haar dove vader, terwijl ze samen een concert bijwoonen', vertelt W + K creatief regisseur Edouard Olhagaray in Muse, 'Dit idee leek alles te omvatten wat we met Kerstmis wilden communiceren: de zorgzaamheid, het belang van delen. Dat bracht ons ertoe dit verhaal te vertellen.De film wil niet meer dan herinneren aan hoe goed het voelt om te geven en de mensen te bedanken die om hen geven', zegt Olhagaray, die de commercial niet per se als een tranentrekker beschouwt. 'In plaats van mensen aan het huilen te brengen, hopen we dat hij mensen zal aansporen om andere mensen om hen heen te bedanken. Vanuit een merkperspectief voelde het goed voor Milka om verder te gaan dan de eerdere leuke fabeltjes die we hebben verteld. Er is een tekort van empathie in de wereld. Wanneer een merk wil staan voor tederheid -"Tenderness Inside" is het overkoepelend thema- is dit een natuurlijk Umfelt voor Milka. '
Mila gooide eerder hoge ogen met het sympathieke tijdreizen-epos met kerstthema uit 2016, dat tot genoemde 'fabels' behoort. Hoewel dit verhaal en de uitvoering veel eenvoudiger is, voelt 'The Unsung Hero' volgens de makers vitaler aan, dankzij de realistischer stijl en een tijdloze boodschap. Oordeel zelf hieronder.
(PvWK)
CREDITS
Milka
Global Director Milka : Godert Van den Heuvel
Associate Marketing Director: Ciara O'Connor
Milka Equity Manager : Agnes Posa-Somos
Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Director: Eric Quennoy, Mark Bernath
Creative Director: Hannah Smit, Edouard Olhagaray
Art Director: Teresa Montenegro
Copywriter: Christopher Cryer
Head of Broadcast Production: Joe Togneri
Broadcast Producer: Elissa Singstock
Group Account Director: Eleanor Thodey
Account Director: Hannah Heider
Account Manager: Kristina Jorgensen
Head of Planning: Martin Weigel
Planning Director: Nusara Chinnaphasaen
Planner: Alex Jeanneau
Head of Comms & Digital Strategy: Danielle Pak
Comms Planning Director: Wes Young
Digital Strategist: Kieran Kenlock
Art Producer: Stacey Prudden
Head of Design: Joe Burrin
Studio Director: Lizzie Murray
Lead Designer: Malia Killings
Project Manager: Gabriela Cimenti Moreira
Business Affairs: Fiona Fan
Production Company: Cake Film and Photography
Director: Dr. Bowman- Herman Van Den Bosch, Laurens Jans
Director of Photography: Herman Van Den Bosch
Producer: Annemien Lijfering
Executive Producer: Clarisse Venekamp
Editing Company: Final Cut London
Editor: Ed Cheesman
Audio Post: Wave Sound Studios Amsterdam
Sound Designer/Mixer: Randall MacDonald
Music: MassiveMusic
Artist / Title: You Got the Love (publishing licensed, master by Massive)
Post Production: MPC Amsterdam
Flame: Ricky Weissman
Colorist : Jean Clement, Matthieu Toullet
Producer: Gwenn Hardouin
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Milka
- gevoelige snaar
- duo
- Dr. Bowman
- kerst zingen
- Wieden + Kennedy
- markt
- You got the love
- tvc
- film
- chocolade
- kerstcommercial
- school
- Massive
- The Unsung Hero
- Europa
- Mondelēz
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing