Restaurantthuisbezorgd.nl wil uitkomst bieden voor horeca

Restaurantthuisbezorgd.nl wil uitkomst bieden voor horeca
  • Food-en-retail
  • 23 mrt 2020 @ 08:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieMarketing

Met veerkracht en veel nieuwe initiatieven reageert de horeca op de recent afgekondigde landelijke sluiting. Patrick Wilson start Restaurantthuisbezorgd.nl, voor horecaondernemers om maaltijden aan huis te kunnen leveren met een eigen webshop, die gegarandeerd binnen vijf werkdagen wordt opgeleverd.

De maatregelen die door de overheid zijn getroffen om de gevolgen van het corona-virus in toom te houden, hebben een grote impact. In eerste instantie ligt de horecabranche hierdoor drie weken plat, maar af te leiden uit de toespraak van minister-president Rutte, is het niet onwaarschijnlijk dat dit langer gaat duren. Om het bestaansrecht van restaurants te garanderen en het ontslag van horecapersoneel tegen te gaan lanceert vandaag Restaurantthuisbezorgd.nl.

Touwtjes in eigen handen en uitkomst voor horecapersoneel
Met Restaurantthuisbezorgd.nl kunnen horecaondernemers gemakkelijk en vooral snel inspelen op de ontwikkelingen door een thuisbezorg webshop met eigen look-and-feel te starten, inclusief betaal plug-in, postcode scan voor de consument en koppeling aan eigen website. Een manier om maaltijden aan te kunnen blijven bieden aan hun doelgroep, omzet te blijven realiseren én ontslagen tegen te gegaan. Waar personeel veelal de dupe is van kostenbesparing, kunnen zij hierdoor aan de slag met het thuisbezorgen van de maaltijden. Daarnaast wordt het platform ingezet om werkloosheid onder horecapersoneel verder tegen te gaan. Horecaondernemers die gebruik maken van het platform kunnen een vraag voor nieuwe bezorgers indienen en werkzoekenden kunnen zich hiervoor aandragen en aanmelden. Vervolgens wordt vraag en aanbod geconnect door het team van Restaurantthuisbezorgd.nl. 'Het is onze missie om horecaondernemers een manier te bieden om snel en zonder te veel additionele kosten financiële problemen tegen te gaan én er tegelijkertijd voor te zorgen dat horecapersoneel niet zonder werk en inkomen komt te zitten. Met het nieuwe platform steken wij beiden een hart onder de riem', vertelt Patrick Wilson.

Goede doelen
Om de missie kracht bij te zetten, worden kwalitatieve webshops met alle benodigde features gecreëerd voor €1.750,- (tot 10 maaltijden) tot €1.950,- (tot 30 maaltijden). Daarnaast breidt het platform bij 100 deelnemende restaurants verder uit en zullen alle aanbieders hun maaltijden ook via dit kanaal kunnen verkopen aan consumenten bij hen in de buurt. Twee mogelijkheden tot verkoop, zonder marges of verborgen kosten, aldus Wilson. Om ook de zorg een hart onder de riem te steken in de strijd tegen het Corona-virus doneert Restaurantthuisbezorgd.nl 1% van de omzet aan Artsen zonder Grenzen.
(PvWK, beeld: Unsplash)

 

Bekijk het platform via: www.restaurantthuisbezorgd.nl

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken