Picnic komt met een eigen merk
- Food-en-retail
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Peter van Woensel Kooy
Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder een eigen Picnic-merk. Het gaat volgens Distrifood bijvoorbeeld om chips, conserven en keukenrolpapier.
'Een team van zes man is momenteel bezig met de designs en uitzoekwerk.' Daarbij krijgt de onlineretailer hulp en ondersteuning vanuit zijn supermarktpartners Boni en Edeka, aldus Picnic-topman Michiel Muller in een interview met Distrifood. ‘Zij weten veel over eigenmerken en over supply chains'. Picnic zal beginnen met de producten waar volgens zichzelf het meeste te verbeteren valt. Dat zijn producten die veel verkocht worden, of producten waar veel verspild wordt.
Lucht eruit
Bij chips wordt bijvoorbeeld heel veel lucht vervoerd, zegt Muller. ‘Al die dingen zijn zonde aan de supply chain, zowel in onze ogen als in de ogen van de leveranciers. Daar kan je veel aan doen.’ Muller vertelt het retailmedium: ‘Als enige op de markt hebben wij geen fysieke supermarkten, dus kunnen we ons met ons eigenmerk volledig op e-commerce richten.’ Bij de verpakking hoeft er geen rekening mee gehouden te worden dat het product ook in de winkel moet staan. ‘Een verpakking in de winkel heeft een heel andere functie dan de verpakking in onze app. Je kunt onderscheid maken tussen wat je in de app vertelt en wat je als consument thuis krijgt. Je weet wat je hebt gekocht.’ Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Picnic-merk
- papier
- Distrifood
- Picnic
- ontwikkelen
- Michiel Muller
- keukenrol
- chips
- producten
- conserven
- verkopen
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing