Eerste fastfoodketen laat robot friet en hamburgers bakken
- Food-en-retail
- 21 jul 2020 @ 08:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 jul 2020 @ 08:39
- Peter van Woensel Kooy
Voor het eerst gaat een grote Amerikaanse fastfoodketen experimenteren met het automatisch bereiden van snacks. Restaurantformule White Castle werkt hiertoe samen met Miso Robotics.
De robot wordt door de partners klaargestoomd voor het bereiden van friet, snacks en hamburgers, meldt de Snack Koerier. De robot wordt vanaf september 2020 getest. De robot, 'Flippy' genaamd die te trainen is via A.I., is al actief in onder meer stadions en andere evenementenlocaties. White Castle, met meer dan 420 locaties in de Verenigde Staten, is de eerste grote fastfoodketen die experimenteert met de robot. Flippy zal starten met frituurwerk en kan daarna hopelijk door naar de hamburgers. White Castle staat vooral bekend om de kleine vierkante hamburgers, de 'sliders'. Lees hier verder. In tijden van de komende 'ultra-hygiëne'-trend en van slim omgaan met personeel, lijkt de Flippy weer een stap verder in horeca-keukens.
(PvWK, bron: SK, foto friet: Dzenina Lukac / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fastfood
- robot
- Miso Robotics
- snacks
- automatisch
- bereiden
- friet
- formule
- White Castle
- hamburger
- experiment
- keten
- snack
- estaurant
- bereiden
- ultra-hygiene
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing