Suitsupply steekt 60 miljoen in veilige toekomst

Suitsupply steekt 60 miljoen in veilige toekomst
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2020 @ 11:50
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Suitsupply steekt 60 miljoen euro in de wereldwijd opererende keten van pakkenwinkels om het gemis aan omzet als gevolg van de coronacrisis te compenseren en om eventuele nieuwe tegenvallers op te vangen.

Dat bevestigt directeur Fokke de Jong naar aanleiding van berichtgeving van Het Financieele Dagblad. Het gaat om een door de overheid gegarandeerde lening van 40 miljoen euro, aandeelhouder NPM Capital steekt er 10 miljoen euro in en oprichter De Jong eenzelfde bedrag. 'Door de sluiting van de winkels zijn we zo'n 100 miljoen euro aan omzet misgelopen', zegt De Jong.

Geen baanverlies
Het Nederlandse Suitsupply telt wereldwijd zo'n 150 zaken. 'Bijna alle winkels zijn wel dicht geweest in een periode van een paar maanden. In Nederland en Europa is alles weer open en gaat het de goede kant op, maar in sommige gebieden gaan winkels weer dicht', aldus De Jonge. Hij zegt zich met de miljoenlening ook voor te bereiden op mogelijke nieuwe tegenvallers. 'Deze crisis is naar het zich laat aanzien een marathon. Wij moeten zorgen voor continuïteit.'. Hij verwacht uit te breiden met de webshop. '

'Per saldo zal de crisis niet of nauwelijks leiden tot banenverlies.' Uitbreiding van het aantal stenen winkels zet De Jong wel op een lager pitje.
(PvWK, bronnen: FD, Nu.nl en Suitsupply)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken