Suitsupply steekt 60 miljoen in veilige toekomst
- Food-en-retail
- 8 jul 2020 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 8 jul 2020 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Suitsupply steekt 60 miljoen euro in de wereldwijd opererende keten van pakkenwinkels om het gemis aan omzet als gevolg van de coronacrisis te compenseren en om eventuele nieuwe tegenvallers op te vangen.
Dat bevestigt directeur Fokke de Jong naar aanleiding van berichtgeving van Het Financieele Dagblad. Het gaat om een door de overheid gegarandeerde lening van 40 miljoen euro, aandeelhouder NPM Capital steekt er 10 miljoen euro in en oprichter De Jong eenzelfde bedrag. 'Door de sluiting van de winkels zijn we zo'n 100 miljoen euro aan omzet misgelopen', zegt De Jong.
Geen baanverlies
Het Nederlandse Suitsupply telt wereldwijd zo'n 150 zaken. 'Bijna alle winkels zijn wel dicht geweest in een periode van een paar maanden. In Nederland en Europa is alles weer open en gaat het de goede kant op, maar in sommige gebieden gaan winkels weer dicht', aldus De Jonge. Hij zegt zich met de miljoenlening ook voor te bereiden op mogelijke nieuwe tegenvallers. 'Deze crisis is naar het zich laat aanzien een marathon. Wij moeten zorgen voor continuïteit.'. Hij verwacht uit te breiden met de webshop. '
'Per saldo zal de crisis niet of nauwelijks leiden tot banenverlies.' Uitbreiding van het aantal stenen winkels zet De Jong wel op een lager pitje.
(PvWK, bronnen: FD, Nu.nl en Suitsupply)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing