Robèrt van Beckhoven bakt ook in Westfield Mall

Robèrt van Beckhoven bakt ook in Westfield Mall
  • Food-en-retail
  • 3 aug 2020 @ 09:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Meester Patissier en Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven, bekend van onder meer Heel Holland Bakt, opent in voorjaar 2021 een boulangerie en patisserie met cursusruimte in Westfield Mall of the Netherlands.

Hiermee voegt Unibail-Rodamco-Westfield een nieuwe experience store toe aan het complex.

Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven opent eigen bakkerij in Westfield Mall

De bakkerij zal onderdeel uit gaan maken van FRESH, een onderdeel van Mall of the Netherlands met uitsluitend restaurants en winkels met versproducten. Bezoekers kunnen straks in een cursusruimte van 800m2 zelf zien en beleven hoe ambachtelijke bakkersproducten worden gemaakt. De bouw van het concept start in oktober 2020, om in Q1 2021 haar deuren te openen.

Sterker nog: de pandemie laat ons juist zien hoe belangrijk het is om mooie momenten met elkaar te beleven

Robèrt van Beckhoven: ‘We hebben heel veel zin om met de realisatie van onze boulangerie en patisserie te starten. Wij denken dat het concept van zien, ruiken, proeven en het bieden van de hoogste kwaliteit heel goed past bij Westfield Mall of the Netherlands en FRESH in het bijzonder. Dit is een plek waar wij mensen echt kunnen vertellen en laten zien wat wij doen. Ondanks de COVID-19 pandemie geloven wij nog steeds heel sterk in het project. Sterker nog: de pandemie laat ons juist zien hoe belangrijk het is om mooie momenten met elkaar te beleven. Samen bakken, ervaren, genieten en kennismaken met ambachtelijke producten. Ik ben ervan overtuigd dat dat nooit verdwijnt.’

Beleving centraal

Bezoekers kunnen het team live aan het werk zien, maar ook deelnemen aan diverse proeverijen en cursussen. Uiteraard kunnen alle huisgemaakte producten ook worden gekocht om er thuis van te genieten. ‘We wisten al enige tijd dat ‘bij Robèrt’ zich in Westfield Mall of the Netherlands zou vestigen, maar door een aantal noodzakelijke constructieve aanpassingen in het pand en daarna de uitbraak van de COVID-19 pandemie, heeft de start van de bouw langer op zich laten wachten. We zijn heel blij dat de voorbereidingen voor de bouw inmiddels zijn gestart en kijken uit naar de opening in Q1 2021. Het concept is een perfecte aanvulling op Westfield Mall of the Netherlands, waarin beleving centraal staat. Daar hebben we hier ook goed over nagedacht. Zo krijgt de winkel een glazen wand, waardoor bezoekers letterlijk bij Robèrt en zijn team in de keuken kunnen kijken. We verwachten mensen hier echt een verrassende ervaring mee te bieden,’ aldus Teun Koek, Project Director van Unibail-Rodamco-Westfield.

Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €600 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te bouwen tot een internationale retailmall. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 zal Westfield Mall of the Netherlands flagshipstores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken