KHN: horeca gaat dit najaar opnieuw zware periode tegemoet
- Food-en-retail
- 17 sep 2020 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 sep 2020 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
Als reactie op het artikel 'Groei supermarkt vlakt af, horeca herstelt', stelt Koninklijke Horeca Nederland dat het nog niet zo ver is. 'De horeca gaat dit najaar namelijk opnieuw een zware periode tegemoet. Perspectief voor veel sectoren in de branche ontbreekt nog.'
De reactie volgt op dit onderzoek op Marketingtribune.nl. Van 'herstel' is nog niet bepaald sprake, reageert KHN nu.
Niet te vroeg juichen
'Hotels, congressen en evenementen doen het zonder zakelijke boekingen slecht, cafés en restaurants hebben door de verschillende 1,5 meter maatregelen te maken met minder gasten en beperkte capaciteit (zeker nu ze in het najaar meer op binnen aangewezen zijn) en clubs & nightlife bedrijven zijn nog steeds gesloten. De horeca is een veerkrachtige sector, al is het de vraag wanneer landen toerisme weer actief promoten, grootschalige evenementen en congressen weer zullen plaatsvinden en het consumentenvertrouwen toeneemt', aldus Vivian van der Wielen, Koninklijke Horeca Nederland. Zij verwijst naar deze eerdere reactie op CBS-cijfers, om haar stelling extra te onderbouwen.
(PvWK, foto hotelkamer: Jack Sparrow voor Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onderzoek
- landen
- CBS
- food
- retail
- actief
- promoten
- horeca
- herstel
- Koninklijke Horeca Nederland
- pandemie
- sector
- veerkrachtig
- toerisme
- marketing
- Vivian van der Wielen
- reactie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing