Wandelende adviseur als alternatief voor Ikea catalogus
- Food-en-retail
- 8 sep 2020 @ 10:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Online
- 8 sep 2020 @ 10:54
- Sjaak Hoogkamer
Ikea geeft haar catalogus dit jaar een gezicht. De komende twee weken voorziet 'Wandelende Catalogus' Fabiënne Breevaart heel Nederland van interieur- en stylingadvies.
Eind augustus plaatste het woonmerk een online oproep waarna honderden mensen zich aanmeldden als eerste Wandelende Catalogus van Ikea ooit.
Het bedrijf koos uiteindelijk voor de 28-jarige Fabiënne uit Breda door haar originaliteit en frisse blik op interieurgebied. Vorig jaar gaf het bedrijf de befaamde catalogus al een stem door deze als luisterboek te presenteren. Van 7 september tot en met 18 september kan iedereen in gesprek gaan met de Wandelende Catalogus Fabiënne, door haar een persoonlijk bericht te sturen via het Instagramkanaal van Ikea Nederland. Naast het gepersonaliseerde advies van Fabienne is de catalogus ook digitaal beschikbaar.
In de online oproep benoemde Ikea een aantal belangrijke eigenschappen van de Wandelende Catalogus, waaronder creativiteit, oog voor het creëren van ruimtelijkheid in kleinere woningen en het bewustzijn dat duurzaamheid niet duur hoeft te zijn. Fabiënne las de oproep en herkende zichzelf hier meteen in. Toen zij vorig jaar haar eigen huis inrichtte, begon ze een Instagramaccount om vrienden te inspireren met foto's, ervaringen en interieurtips. De Wandelende Catalogus is nu voor twee weken de baas van het Instagramkanaal van Ikea.
Een nieuwe vorm
Sinds enkele jaren kijkt IKEA naar waardevolle alternatieven voor de jaarlijkse catalogus in gedrukte vorm. Ook doet de onderneming in verschillende landen marktonderzoek en dat levert nuttige resultaten en inzichten op. In Nederland onderzoekt het bedrijf in hoeverre klanten de digitale catalogus prefereren boven de gedrukte variant. Het bedrijf ziet steeds meer voordelen van de digitale variant, waaronder snellere interactie met klanten. Zo oriënteren de meeste klanten zich al online en de andere digitale kanalen voordat zij naar de winkel of de webshop gaan. Dit jaar zal Ikea wederom geen gedrukte catalogus verspreiden (alleen in Delft vanwege onderzoek). Speciaal voor fans die een gedrukt exemplaar op prijs stellen - bijvoorbeeld om hun verzameling compleet te houden - zorgt het bedrijf voor een gelimiteerd aantal papieren catalogi. Die zijn sinds 1 september af te halen in de winkels.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing