Rabobank KwartaalUpdate Retail en Groothandel: 'Ondanks crisis blijven er kansen'
- Food-en-retail
- 7 okt 2020 @ 11:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 7 okt 2020 @ 11:53
- Peter van Woensel Kooy
De vierde KwartaalUpdate van 2020 gaat in op voor zowel retail als groothandel belangrijke thema’s. De KwartaalUpdate is een aanvulling op de maandelijkse Retail Update, die gericht is op actualiteiten in de retailsector.
Kernpunten
De kernpunten van deze KwartaalUpdate kunnen als volgt worden samengevat:
· De coronacrisis leidt tot een versnelde verschuiving naar online, die deels permanent zal blijken. Voor zowel detail- als groothandels is het belangrijk dat ze ontwikkelen naar omnichannel.
· Winkels kunnen hun mediawaarde veel beter benutten. Retailers die verkopen via meerdere kanalen zijn in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden.
· Warenmarkten kunnen leefbaarheid van binnensteden verbeteren. De markt wacht niet op overheden die hun beleid en visie niet op orde hebben.
· Verpakkingsmaterialen bieden diverse kansen voor groothandels. AGF-Holland heeft een duurzame en plasticvrije verpakkingslijn op de markt gebracht.
· Kledingmerken verschuiven van een groothandelsfunctie naar direct klantcontact. Veel mode-, sport en schoenenmerken hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in andere kanalen die meer en direct op de eindklant gericht zijn, in plaats van het meer indirecte groothandelskanaal.
Het verse rapport is via deze link (op Linkedin) compleet te raadplegen.
(PvWK, beeld: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rabobank
- detailhandel
- marketing
- retail
- trend
- shopper
- belangrijk
- online
- versneld
- omnichannel
- verschuiving
- groothandel
- merk
- mediawaarde
- crisis
- ontwikkelen
- winkels
- corona
- KwartaalUpdate
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing