Campagne: steun je lokale kapper
- Food-en-retail
- 14 okt 2020 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 14 okt 2020 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Treatwell lanceert ‘Find Beauty in Your Community’ om kleine bedrijven in het zonnetje te zetten. Geliefde haar- en beautyhotspots in Amsterdam en Rotterdam worden op de kaart gezet door ze te presenteren op billboards en posters.
Online boekingsplatform voor haar en beauty Treatwell wil mensen in heel Europa hiermee inspireren om toch vooral lokale bedrijven te (blijven) ondersteunen.
Het is de eerste campagne van Treatwell die op maat gemaakte billboards en advertenties plaatst in lokale gemeenschappen. De campagne wordt uitgerold in grote Europese steden waarin Treatwell actief is: Berlijn, Hamburg, Amsterdam, Parijs en Rotterdam. Met meer dan 2000 creatieve varianten ondersteunt Treatwell haar lokale partners. 954 individuele salons en specialisten zullen in oktober en november te zien zijn op meer dan 1027 billboards en digitale schermen in Europa.
Tijdens de campagne wordt de boodschap ook verspreid door middel van kunst. Treatwell werkt samen met lokale kunstenaars om beauty (letterlijk) op straat te brengen in een muurschildering. De mural voor Nederland is ontwikkeld in samenwerking met Zender en zal zichtbaar zijn op de Jan Pieter Heijestraat in Amsterdam, van 12 oktober tot 12 november.
Uit onderzoek van Treatwell in augustus bleek dat 82% van de salons erop vertrouwt dat hun vaste klanten terugkomen. Kleinere ondernemingen in de haar- en beautybranche zijn belangrijke pilaren in de community en bieden niet alleen een breed scala aan diensten, maar ook ontspanning, een praatje en een boost van het zelfvertrouwen.
We brengen beauty - letterlijk - naar de straat met een gedurfde en emotionele campagne
‘2020 heeft iedereen doen realiseren dat het belang van gezondheid, de waarde van onze vrienden, familie en buren, maar ook onze wil om lokale bedrijven te ondersteunen en daarmee een community in stand te houden. Daarom willen we, luider dan ooit, spreken over dit krachtige gemeenschapsgevoel. We vieren de professionaliteit van onze branche en benadrukken dat haar en beauty meer is dan alleen een dienst. We brengen beauty - letterlijk - naar de straat met een gedurfde en emotionele campagne, terwijl wij klanten eraan herinneren dat (haar en) beauty overal in hun community aanwezig is,’ zegt Joanna Christie, Brand Director Treatwell
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing