Limited edition chocoladeletters met typische Groningse smaken
- Food-en-retail
- 20 nov 2020 @ 11:51
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodInnovatie
- 20 nov 2020 @ 11:51
- Redactie MarketingTribune
Chocoladelettermerk G lanceert naast de smaak ‘Puur Groningen’ nu ook de typische Groningse smaken Marne Mosterd, Oude Wijvenkoek van Knol's Koek en Hooghoudt Fladderak.
Het betreft een echte Groningse samenwerking met als resultaat een echt origineel Gronings (streek)product, uiteraard ook volgens Gronings design en natuurlijk in het lettertype Gronika. Vorig jaar lanceerde Marketing Groningen rondom de feestdagen een pure chocoladeletter in de vorm van een trotse ‘G’. Dit jaar zijn er maar liefst vier unieke Groninger smaken uitgebracht in een limited edition: met trots gemaakt in Groningen.
Puur, Mosterd, Oude Wijvenkoek en Fladderak
Naast de smaak ‘puur Groningen’ komen de typische Groningse smaken Marne Mosterd, Oude Wijvenkoek van Knol's Koek en Hooghoudt Fladderak tot smaakbeleving in deze limited editions chocoladeletters. Het Groningse bedrijf Chocoladedroom uit Niekerk is de maker van deze gevulde chocoladeletters en heeft ze op ambachtelijke wijze gegoten. Een handgemaakt Gronings product
Gronings DNA in een chocoladeletter
Het zijn niet zomaar chocoladeletters. De letters zijn geïnspireerd op het Gronings DNA en brengt de smaak en het karakter van Groningen tot leven. De letter is dan ook in het Groningse lettertype Gronika. De smaken zijn niet alledaags, maar eigenzinnig en net even anders. Net als Groningen zelf. Ook met deze chocoladeletters probeert Marketing Groningen in te zetten op een Groningse merkbeleving waarmee de identiteit van Groningen centraal staat.
De chocoladeletters zijn inmiddels verkrijgbaar in de Groningen Store /VVV en via de webshop.
(PvWK, foto's: Stella Dekker)
- cacao
- Hooghoudt Fladderak
- Marne Mosterd
- Groningen
- limited edition
- Oude Wijvenkoek
- chocola
- Sint
- Marketing Groningen
- chocoladeletters
- Knol's Koek
- food
- marketing
- Gronings
- typisch
- merk
- smaken
- G
- smaakbeleving
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing