Old Amsterdam introduceert nieuwe belegen kaas met een gedicht
- Food-en-retail
- 11 nov 2020 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodCommercialsMarketing
- 11 nov 2020 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Old Amsterdam introduceert Old Amsterdam Belegen. Daarom lanceert het kaasmerk een marcom campagne om mensen kennis te laten maken met deze bijzondere nieuwkomer: via een gedicht.
De nieuwe commercial draait om een gedicht waarin een ode gebracht wordt aan de nieuwe kaas. Het karakter van de stad Amsterdam wordt gekoppeld aan de gelaagde smaaktonen van Old Amsterdam Belegen: zilt als het IJ, zoet als muziek en pittig als Pride. De kaas is gebaseerd op de bekroonde, ambachtelijke receptuur van Old Amsterdam Original, maar milder van smaak dan je van Old Amsterdam gewend bent. Door de gelaagde smaak onderscheidt Old Amsterdam Belegen zich van andere belegen kazen, die traditioneel een wat vlakker smaakprofiel hebben.
Niet zomaar een belegen kaas
Diana van der Meulen, eindverantwoordelijk voor de campagne bij Old Amsterdam, over het nieuwe product en de campagne: 'Er bestaan veel soorten belegen kaas. Wij wilden graag een kaas introduceren die geschikt is voor verschillende eetmomenten op een dag, maar alleen als we echt iets bijzonders konden toevoegen aan het kaasassortiment. Dankzij de gelaagdheid in smaak van Old Amsterdam Belegen, ziltig, lichtzoet en toch pittig, is dit gelukt. We zijn trots op de manier waarop in het gedicht de smaak van de kaas wordt gekoppeld aan bijzondere plekken van de stad die onlosmakelijk met ons merk verbonden is. Door middel van de campagne willen we op een stijlvolle manier laten zien dat Old Amsterdam Belegen niet zomaar een belegen kaas is.'
Het gedicht in de nieuwe commercial is als volgt:
Vergeet wat je weet van belegen kaas.
Laat je zintuigen getuigen van een smaak die verbaast.
Zilt als het IJ dat stroomt naar vrij water.
Zoet als muziek die droomt door ‘t theater.
Pittig als Pride, geenszins verlegen.
Proef het uitgesproken karakter van Old Amsterdam Belegen.
Een kaas voor alle eetmomenten
Old Amsterdam Belegen wordt gelanceerd in plakken, stukken en geraspte kaas. Dit maakt de kaas geschikt voor diverse eetmomenten op een dag, want belegen kaas eet je natuurlijk niet alleen op een boterham. Old Amsterdam Belegen is door de gelaagde smaak goed te combineren. Bijvoorbeeld tijdens de borrel met een lekkere chutney of in een smakelijk ovengerecht met gesmolten belegen kaas. Old Amsterdam Belegen is nu verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland met uitzondering van Albert Heijn, aldus de betrokken marketeers. De nieuwe campagne van Old Amsterdam is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social en via Out of Home POS.
(PvWK)
CREDITS
Bureau: DDB Unlimited
Concept, Art & Copy: Maarten Remmers & Wouter Voges
Productie: Robin Mak
Account: Danny van de Wetering, Luanne Quax
Strategie: Frank Huiberts
Productiemaatschappij: Chuck Studios
Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam gelooft dat wat met vakmanschap en overtuiging is gemaakt, wordt erkend en herkend door mensen met een neus voor échte kwaliteit. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut werd door de familie Westland voor een onmogelijke taak gesteld: ontwikkel een receptuur voor de lekkerste oude kaas. Een kaas met rijpingskristallen en een pittige smaak, die tóch smeuïg en snijdbaar is. Het resultaat? Een gepatenteerd proces waarbij kennis over landsgrenzen heen werd gecombineerd met Hollandse nuchterheid. Old Amsterdam kenmerkt zich door bevlogen kaasmakers die met trots en toewijding het verschil maken. Al meer dan 35 jaar wordt de authentieke smaak bekroond met Internationale awards. Voor meer informatie zie: https://old.amsterdam.nl'
(bron: OA)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- smaaktonen
- gelaagd
- traditioneel
- belegen
- campagne
- food
- retail
- Diana van der Meulen
- belegen
- Old Amsterdam Original
- kaas
- kazen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing