Jumbo introduceert nieuw premium merk 'Fijnproevers'
- Food-en-retail
- 24 dec 2020 @ 15:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPackaging design
- 24 dec 2020 @ 15:26
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo voegt aan het begin van 2021 een nieuw premium assortiment met onder andere verse vlees- en visproducten toe aan haar aanbod: 'Jumbo Fijnproevers'. Opmerkelijk is de kleur van het nieuwe logo (zie afbeelding).
Onder de naam Jumbo Fijnproevers biedt Jumbo liefhebbers van culinair hoogstaande producten een nog ruimere keuze aan onbewerkte versproducten, zoals een mooie bavette, een XL ribeye of een roodbaarsfilet. De eerste producten van Jumbo Fijnproevers liggen in januari in de schappen bij alle Jumbo winkels.
Verse producten
Jumbo brengt deze lijn op de markt voor de echte culinaire fijnproevers, in aanvulling op haar basisassortiment. 'Het zijn prachtige onbewerkte producten met superieure kwaliteit en smaak', zegt Olaf de Boer, directeur Commercie. Het bijbehorende logo bevat geen Jumbo-geel maar oogt iets 'natuurlijker', in zachte kleuren voor de fijnproever.
Premium lijn
De Boer: 'Jumbo bood voorheen diverse premium producten aan onder verschillende merken zoals Chefs Tip, Meat Lovers en Fishes. We kiezen er nu bewust voor om deze samen te brengen onder één label. Dit maakt de herkenning onder klanten groter. Als het een Fijnproevers product is, weten ze dat het gaat om hoogstaande, kwalitatieve en verse producten. We starten met vlees- en visproducten, maar sluiten niet uit dat we in een later stadium ook andere verscategorieën, zoals bijvoorbeeld AGF, gaan introduceren binnen deze premium lijn.'
(PvWK, beeld: nieuw logo Fijnproevers door Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jumbo
- Jumbo Fijnproevers
- 2021
- aanbod
- nieuw
- assortiment
- premium
- marketing
- visproducten
- merk
- vlees
- vers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing