Albert Heijn voetbalplaatjes-spaaractie is in 2021 thuiswedstrijd

Albert Heijn voetbalplaatjes-spaaractie is in 2021 thuiswedstrijd
  • Food-en-retail
  • 5 jan 2021 @ 08:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodBelow the lineWinkelen

Een van de populairste spaaracties van Albert Heijn is weer begonnen. Klanten kunnen de komende weken voetbalplaatjes sparen van alle voetbalteams uit de Eredivisie én spelers van de Oranje mannen en de Oranje Leeuwinnen.

Nieuw dit jaar is dat klanten hun eigen plaatje kunnen maken in de AH Voetbal App. Door de aangescherpte maatregen die nog steeds gelden, is de oproep van de supermarkt om dit jaar veilig, dat wil zeggen thuis, te sparen. In de nieuwe tv-commercial is voetballer Matthijs de Ligt uit het Nederlands Elftal te zien.

Klanten van Albert Heijn ontvangen bij iedere 10 euro vier voetbalplaatjes, zowel in de winkel als bij online bestellingen. Het album waar de plaatjes in verzameld kunnen worden, heeft een nieuw verticaal formaat en er zit een extraatje bij: een poster van de Oranje mannen en de Oranje Leeuwinnen. Bij elk plaatje is een korte biografie en/of weetje in het album toegevoegd. Kinderen leren zo alles over hun voetbalhelden. Het album is los verkrijgbaar voor 1,49 euro. In de AH Voetbal App kan ook digitaal gespaard worden door alle plaatjes in te scannen. Nieuw in de app is de plaatjes studio, waar klanten hun eigen plaatje kunnen maken. Voor 2,49 euro ontvangen klanten een stickerboekje met 15 gepersonaliseerde plaatjes thuis in de brievenbus. De spaaractie duurt tot en met zondag 7 februari.

Spaar veilig
Albert Heijn roept alle klanten op om 'veilig te sparen', dat wil zeggen thuis. Alle plaatjes kunnen met de boodschappen mee naar huis, waar kinderen vol spanning kijken of dat ene plaatje erbij zit. En thuis of in de straat kan geruild worden met buurtkinderen of vriendjes. Aangezien alle maatregelen nog steeds gelden, zullen er dit jaar geen ruildagen worden georganiseerd en is het niet toegestaan om bij de winkel om plaatjes te vragen. Dit zal ook in alle winkels worden gecommuniceerd onder het motto: wees sportief en spaar thuis. Daarnaast staat in elke winkel een inlevermeubel in de vorm van de spelersbus. Hier kunnen klanten eventueel plaatjes inleveren. Elke winkel kiest zelf een lokale bestemming om de ingeleverde plaatjes aan te geven, bijvoorbeeld een voetbalvereniging, buurthuis of school.

TVC met Matthijs de Ligt
In de nieuwe tv-commercial rondom de voetbalplaatjes speelt voetballer Matthijs de Ligt uit het Nederlands Elftal een grote rol. Zie het venster hieronder. In de commercial, gemaakt met bureau TBWA\Neboko is te zien hoe supermarktmanager Ilse een pakket vol lekkere Nederlandse boodschappen naar Matthijs stuurt, aangezien hij nu voetbalt bij Juventus en de Nederlandse producten mist. Matthijs is heel blij, maar mist de voetbalplaatjes. Die is Ilse per ongeluk expres vergeten…

Partner KNVB
Albert Heijn is supporter van voetballend Nederland en sinds 2019 een van de partners van de KNVB voor het Nederlands Elftal en de Oranje Leeuwinnen, meldt de retailer tenslotte nog. 'Ook werkt de supermarktketen samen met de KNVB op het vlak van gezond eten en bewegen. Er is veel synergie tussen de voetbalbond en Albert Heijn. Voetbal is de grootste sport van Nederland. Net als de KNVB staat Albert Heijn midden in de maatschappij. Beide maken zich hard voor een gezonde, sportieve en sterke toekomst voor iedereen.'
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken