‘Maak afhaalloket van entree winkels’
- Food-en-retail
- 12 jan 2021 @ 08:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFoodWinkelen
- 12 jan 2021 @ 08:36
- Redactie Food en Retail
Branchevereniging INretail roept op tot meer maatwerk tijdens de nieuwe, derde lockdown. De club stelt bijvoorbeeld voor om de entrees van winkels om te bouwen tot loket, zoals al bij verschillende horecaformules gebeurt.
Branchevereniging INretail roept het kabinet op om winkels meer perspectief te bieden, nu een verlenging van de huidige lockdown eraan zit te komen.
De vereniging vreest voor een ‘tsunami aan faillissementen’ in de winkelstraat: ‘Als de situatie niet verandert, wordt het een bloedbad.’ Zo blijkt onder een flitspeiling onder 1300 ondernemers dat ruim 60 procent dit jaar hun onderneming moet afslanken. Algemeen directeur Jan Meerman op Twinkle: ’80 procent van de deelnemers in onze branches is enorm bezorgd.’
Afhaalloket
De branchevereniging roept het kabinet op om met een realistische vergoeding voor de al ingeslagen winkelvoorraad over de brug te komen. Daarnaast moeten winkeliers meer opties krijgen voor afhalen. ‘Net als de horeca en bouwmarkten moeten ook winkels van hun entree een afhaalloket kunnen maken. Dat kan veilig. Bezorgen en afhalen zijn de enige opties tijdens deze lockdown. Maak dat dan mogelijk.’
INretail zou dan ook graag zien dat het voorbeeld van Duitsland en de rest van Europa wordt gevolgd. Bij onze oosterburen wordt sinds deze week het afhalen in de winkel ook toegestaan. ‘Neem dat voorbeeld over en creëer zo een Europese aanpak’, besluit de vereniging. ‘Nu gaat de winkel in de wijk failliet terwijl dat te voorkomen is.’
(bron: JK / Twinkle en INretail, foto: Andrea Piacquadio / Pexels)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nieuw
- pandemie
- club
- loket
- horecaformules
- derde lockdown
- INretail
- maatwerk
- Twinkle
- horeca
- loketverkoop
- winkels
- ombouwen
- lockdown
- entrees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing