Moco Museum en Bud komen met pop-up supermarkt galerie

Moco Museum en Bud komen met pop-up supermarkt galerie
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2021 @ 06:26
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesActivatie

Het Moco Museum en biermerk Bud introduceren samen een opvallende nieuwe kunstcollectie. Vijf gerenommeerde Nederlandse artiesten ontwierpen unieke ‘crate cover art’ ter ere van de lancering van het nieuwe Bud krat.

De selectie bestaat uit de Amsterdamse Careaux en Studio Irma, Rotterdamse Levi Jacobs, Haagse Trobbies en Utrechtse We Are Out Of Office. De introductie wordt kracht bijgezet met de opening van een pop-up museum galerie in de Albert Heijn op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam, waar de artiesten zullen signeren en de kunst ingelijst kan worden. Met deze samenwerking biedt Bud deze kunstenaars een uniek platform om hun werk te tonen aan een nieuw, breed publiek. De kunst en kratten zijn sinds vorige week beschikbaar in heel Nederland.

Samenwerking Bud en Moco Museum
Bud is onlosmakelijk verbonden met city culture en heeft het doel om mensen te inspireren, groots te laten denken en hun ambities na te streven. De afgelopen jaren werkten ze al samen met verschillende artiesten en merken om opkomend talent uit verschillende culturele disciplines zoals muziek, kunst en mode een platform te bieden. Om deze reden gaat Bud nu de samenwerking aan met kunstenaars uit vier grote steden in Nederland: de Amsterdamse Careaux en Studio Irma, Rotterdamse Levi Jacobs, Haagse Trobbies en Utrechtse We Are Out Of Office. Deze kunstenaars zijn geselecteerd in samenwerking met het Moco Museum, dat bekend staat om zijn moderne en hedendaagse kunst en street art.

'Wij vinden het belangrijk om talentvolle kunstenaars te helpen bij het vinden van nieuwe manieren om hun werk onder de aandacht te brengen. Het werk van de geselecteerde kunstenaars sluit nauw aan op onze visie van city culture en daarom geven wij hen graag een nieuw podium om hun kunst aan het grote publiek te tonen. Het Moco Museum is een wereldwijde autoriteit op het gebied van moderne en hedendaagse kunst en street art en we zijn er dan ook trots op dat we voor dit project samen kunnen optrekken', vertelt Caroline Klaassen, senior brandmanager bij Anheuser-Busch InBev aan MarketingTribune.

De kunstwerken zijn gebaseerd op elke artiest’ eigen interpretatie van Smooth taste, geïnspireerd op de toegankelijke smaak van Bud. 'Bij het thema "smooth" dacht ik meteen aan het nummer Smooth Operator van Sade. Ik heb de meest smoothe jazz saxofonist afgebeeld, surfend door het leven op een golf van bier', aldus Levi Jacobs over zijn werk Smooth Operator.

Pop-up galerie
Het werk van de kunstenaars is de komende tijd te bewonderen op de crate covers van de nieuwe kratten van Bud. Daarnaast is er op 25 maart een unieke pop-up galerie in de Albert Heijn op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam waar iedereen het werk van de kunstenaars kan bekijken, ze kan ontmoeten en hun crate covers kan laten signeren en inlijsten. Uiteraard wordt hierbij rekening gehouden met de regels omtrent Covid-19. Iedereen die gebruik wil maken van deze gratis service kan zich aanmelden via de website van het Moco Museum voor een tijdslot.
(PvWK)

 

 
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken