Coca-Cola light legt focus op break-moment met 'Just Because'
- Food-en-retail
- 19 apr 2021 @ 07:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodCreatieMarketing
- 19 apr 2021 @ 07:36
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola light lanceert de nieuwe campagne 'Just Because', bedoeld als eerbetoon aan alle Coca-Cola light-drinkers. De campagne staat voor individuele authenticiteit en draait om de positieve houding van de liefhebbers.
Het vaste publiek van het merk doet wat het leuk vindt en neemt graag 'zomaar' en regelmatig een break: 'Just Because', zo blijkt uit eigen onderzoek.
De campagne komt tot leven met een nieuwe, online commercial en neemt mensen mee in de wereld van de ‘Just Because’-mentaliteit: van ongegeneerd in pyjama naar de buurtwinkel glippen of dansen alsof er niemand kijkt onder het genot van een ijskoude Coca-Cola light. Bekijk de film in het venster hieronder.
Een belangrijk onderdeel van de campagne in Nederland is de samenwerking met Talpa Network en het daaronder vallende mediamerk Linda. Dit partnership bestaat uit meerdere fases waarbij de fans van het merk op een luchtige manier geënthousiasmeerd worden over het nemen van een break. Zo deelt onder andere influencer Nienke Plas de komende weken inspirerende en humoristische video’s om de doelgroep te inspireren een break te nemen. Tevens worden er vermakelijke microcasts (podcasts van vijf minuten, red.) opgenomen met verschillende bekende Nederlanders om te beluisteren tijdens het nemen van die welverdiende break. De content van de verschillende fasen wordt aangejaagd via het Linda-platform, en andere kanalen van Talpa Network en de Coca-Cola light owned channels. Ook zal er een activatie op de winkelvloer plaatsvinden waarbij consumenten 1 van de 100 tijdschriftabonnementen naar keuze kunnen winnen. De volledig geïntegreerde campagne wordt gelanceerd met een multiscreen AV met Digital OOH-, sociale, mobile en POS-actie.
Onderzoek: breaks nemen nog altijd lastig
Voor de samenwerking met Linda is er als gezegd onderzoek uitgevoerd over het nemen van breaks. 'Wat blijkt? Zo’n één op de drie respondenten vindt het lastig om voldoende rustmomenten op een dag in te plannen. Toch een break moment gevonden? Dan wil de helft van de ondervraagden graag in beweging komen. Wellicht voor een wandeling naar de keuken, want 2 op de 3 respondenten drinkt of eet iets tijdens een break. Een wandeling door de natuur scoort ook goed als onderdeel van een break, ruim 70% van de respondenten geeft aan dit rustgevend te vinden. En wat levert zo’n pauzemoment op? Met name weer het overzicht van wat er nog moet worden gedaan', aldus de onderzoekers.
Het onderzoek naar breaks in Nederland is uitgevoerd onder 500 Nederlanders tussen de 30-59 jaar in opdracht van Coca-Cola light door Talpa.
(PvWK)
Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fuze Tea, Royal Bliss en Topo Chico. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 760 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. De met een (*) gemarkeerde merken behoren niet aan de The Coca-Cola Company groep toe. Meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland, klik hier.'
(bron: Coca-Cola)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Aquarius
- Fernandes
- Fanta
- Coca-Cola light
- Minute Maid
- Fuze Tea
- Sprite
- Monster
- Capri-Sun
- Chaudfontaine
- tvc
- Linda
- Coca-Cola zero sugar
- Royal Bliss
- Coca-Cola
- campagne
- suikervrij
- Just Because
- Topo Chico
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing