Doek valt voor D-reizen
- Food-en-retail
- 6 apr 2021 @ 11:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2021 @ 11:43
- Sjaak Hoogkamer
D-rt Groep, het bedrijf achter D-reizen, de grootste retailer in de Nederlandse reisbranche, is failliet verklaard door de rechtbank te Haarlem.
De gehele reissector is zwaar getroffen door Covid-19 met als gevolg daarvan een reisverbod dat inmiddels ruim een jaar aanhoudt. Door vrijwel geen inkomsten en de vertraging van het Voucherfonds is de reisorganisatie niet in staat te overleven en genoodzaakt om faillissement aan te vragen. De medewerkers zijn hierover vandaag geïnformeerd.
Het failliete D-reizen telt ruim 1.150 medewerkers, 285 reisbureaus en een customer contact center.
De franchise ondernemingen die opereren onder de merknaam VakantieXperts vallen buiten het faillissement. Er wordt momenteel gekeken naar de mogelijkheden van een doorstart.
Meerdere keren trok D-reizen aan de bel bij SGR en het ministerie van Economische Zaken en Klimaat om de urgentie aan te geven voor snelle transparantie en duidelijkheid over het Voucherfonds om klanten tijdig geld terug te kunnen geven. Toen er onvoldoende gehoor kwam was d-reizen genoodzaakt een kort geding aan te spannen tegen de SGR en de Staat dat werd verloren.
Jan Henne De Dijn, CEO D-reizen: ‘Het is een gitzwarte dag voor ons. Er zijn de afgelopen periode veel gesprekken geweest met partijen om tot een oplossing te komen. Met ons faillissement valt een belangrijke schakel weg in de reisindustrie in Nederland, die zorgt voor een diversiteit aan reisaanbod voor de consument. Voor onze klanten en leveranciers is deze situatie uitermate pijnlijk. Bovenal vind ik het verschrikkelijk voor alle collega’s, waarvan er velen al tientallen jaren bij ons werkzaam zijn. Na een bizar jaar van corona met zoveel beperkingen en onzekerheden is de loyaliteit, de tomeloze inzet en de saamhorigheid onderling bewonderenswaardig te noemen. Daar ben ik alle collega’s enorm dankbaar voor. Hopelijk komt er een doorstart zodat het bedrijf, in ieder geval deels, nog door kan, de werkgelegenheid kan worden behouden en de consument dus ook in de toekomst reizen kan blijven boeken via D-reizen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing