Just Eat Takeaway wil boodschappen gaan bezorgen
- Food-en-retail
- 16 apr 2021 @ 11:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributie
- 16 apr 2021 @ 11:27
- Peter van Woensel Kooy
Just Eat Takeaway.com, JET voor intimi, wil naast maaltijden uit restaurants nu ook boodschappen thuisbezorgen. JET draaide dankzij de pandemie een goed jaar, maar voelt de druk van concurrenten zoals de flitsbezorgers van Gorillas nu wel toenemen.
Volgens JET worden tests uitgevoerd om te zien of het maaltijdbestelbedrijf ook levensmiddelen kan gaan leveren. Andrew Kenny, directeur van de Britse tak van JET, zegt volgens RetailRadar te kijken naar de mogelijkheden om het bedrijf voor supermarkten te laten leveren.
Boodschappenbezorging is lucratiever
'Er zijn twijfels of boodschappenbezorging rendabel is. Tegelijkertijd is de markt voor boodschappenbezorging overvol.
Ook de buitenlandse flitsbezorgers als Getir, Flink en Gorillas die beloven binnen 10 minuten boodschappen thuis af te leveren, mengen zich in de strijd om marktaandeel op de online boodschappenmarkt. De drie beschikken over miljoenenbudgetten om wereldwijd fors uit te kunnen breiden.' Gorillas-baas Kagan Sumer liet recent in de Financial Times weten dat het bezorgen van boodschappen ‘veel winstgevender’ is dan van horecamaaltijden. De doorsnee waarde van een pakket boodschappen ligt volgens hem tussen 20% en 40% hoger dan een maaltijd bezorgd tijdens spitsuur. Lees ook: Flitsbezorging maakt pijlsnelle opmars.
(bronnen: RetailRadar, FT, MT; foto: Cottonbro / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- markt
- retail
- flitsbezorgers
- Getir
- mogelijkheden
- directeur
- Gorillas
- Flink
- JET
- Just Eat Takeaway
- ndrew Kenny
- RetailRadar
- distributie
- supermarkten
- buitenland
- merk
- bedrijf
- boodschappenbezorging
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing