Nespresso lanceert eerste biologische koffie: Peru Organic
- Food-en-retail
- 6 apr 2021 @ 11:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 6 apr 2021 @ 11:26
- Peter van Woensel Kooy
Nespresso lanceert vandaag zijn eerste gecertificeerde biologische koffie: Peru Organic. Verscholen op de hellingen van het Andesgebergte worden de beste Arabica-bonen voor deze speciale koffie verbouwd.
De koffie groeit onder de liefdevolle zorg en aandacht van kleinschalige koffieboeren die het biologische verwerkingsproces van generatie op generatie doorgeven. Daarnaast is dit de eerste Vertuo capsule gemaakt van 85% gerecycled aluminium. Gerecycled aluminium vergt 95% minder energie om te laten produceren dan nieuw aluminium, waardoor het zeer geschikt is voor gebruik in een circulair bedrijfsmodel. Deze ontwikkeling draagt bij aan de doelstelling van Nespresso om eind 2021 alle capsules uit gerecycled aluminium te laten bestaan.
Duurzame variant
Biologisch verwijst naar de landbouwmethode die wordt toegepast. Tijdens het landbouwproces wordt er rekening gehouden met plant, mens en dier. Voor de Peru Organic werkt Nespresso met 450 kleine boeren (boerderijen met een gemiddelde grootte van slechts 1 hectare). Deze boeren oogsten hun koffiebessen met de hand en drogen ze vervolgens in hun eigen achtertuin. Door de koffiebessen zelf te verwerken, behouden ze de beste kwaliteit en krijgen ze de allerbeste zorg. Ze zetten zich volledig in voor een duurzaam proces en doen er alles aan om de flora en fauna in de regio te behouden. Ze gebruiken zelfgemaakte meststoffen, zoals compost en bio-fermenten en in plaats van alle slechte grassen rond de koffieboomstam weg te halen, laten ze deze grassen zitten om erosie te voorkomen, de bodem te bevorderen en de microflora in stand te houden. Ook planten de boeren een verscheidenheid aan flora rond de koffiebomen - zoals lucuma en guave. Deze planten zorgen voor schaduw voor de koffiebomen en tegelijkertijd zorgen ze voor voedsel voor de boeren en de boerderijdieren.
De Peru Organic is een fruitige espresso met uitgesproken groene tonen. De frisse zuurgraad van de koffie blijft mooi in evenwicht met de contrasterende aroma’s van geroosterde zoete granen. 'Nespresso is verheugd om haar eerste biologische koffie aan te kondigen. Peru Organic wordt geproduceerd in samenwerking met lokale boerengemeenschappen', aldus Jerome Perez, Head of Sustainability bij Nespresso. 'Er is groeiende vraag naar het drinken van biologische koffie, en daarom hebben we de tijd en de zorg genomen om Peru Organic te maken. Geproduceerd in overeenstemming met strikte praktijken en controles in de hele toeleveringsketen, hopen we dat onze klanten zullen genieten van de unieke smaak van deze nieuwe biologische koffie.'
(PvWK)
Nespresso X duurzaamheid
'Duurzaamheid staat centraal bij alles wat Nespresso doet. Het bedrijf is van mening dat Nespresso alleen kan floreren als de gemeenschappen waarmee het samenwerkt en het milieu ook floreren. Nespresso zet zich in om een positief verschil te maken voor boeren, zakenpartners, consumenten en de planeet. Via het unieke Nespresso AAA Program voor duurzame kwaliteit ondersteunt Nespresso meer dan 110.000 boeren in 14 landen over de hele wereld met de middelen om hen te helpen slagen - inclusief deskundige training, duurzame landbouwpraktijken en premium prijzen. De Peru Organic is vanaf vandaag te koop in de Nespresso boutique's en online via www.nespresso.com.'
(bron: Omnicom Public Relations Group)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mvo
- boon
- koffie
- Andesgebergte
- biologisch. Nestle
- bonen
- verbouwd.
- Peru Organic
- Nespresso
- speciale koffie
- boer
- Arabica
- hellingen
- gecertificeerd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing