Alternatief kaasmeisje kiest voor plant based 'fromance'
- Food-en-retail
- 20 mei 2021 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 20 mei 2021 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Westland Kaas en Those Vegan Cowboys lanceren samen plantaardige kaas onder het merk WildWestLand, met als pay off 'plant based fromance'. Vanaf juni 2021 liggen de eerste drie producten onder het merk in Albert Heijn-winkels. Spreekt dat aan?
Op social media is het ambitieuze kaasmeisje al actief als @wildwestland_annie. Partners Those Vegan Cowboys en Westland Kaas hebben de gezamenlijke ambitie om de duurzaamste en tegelijkertijd de lekkerste kaas te willen maken. Dat mondde uit in een vegan-kaaslijn. Westland ceo Henny Westland meldde al eerder dat zijn familiebedrijf in 2036 enkel nog klimaatneutrale kaas wil produceren. Westland Kaas is gevestigd in Huizen. Het is eigenaar van de merken Maaslander, Old Amsterdam en Trenta. Het bedrijf laat zijn kazen produceren bij verschillende Nederlandse zuivelcoöperaties. Met de joint venture is Westland de eerste grote traditionele Hollandse kaasmaker die met een plantaardige variant de winkels in gaat.
Toekomstbestendig
De mascotte van WildWestLand is dan ook een modern kaasmeisje dat de trots van de familie toekomstbestendig wil maken. Maar ze laat zich de kaas niet van het brood eten – boven alles moet het fantastisch smaken. 'Ze ontmoet een cowboy met wilde ideeën over een stalen koe, en de rest is Fromance. Het kaasmeisje van nu noemt haar lekkernijen "Fromance" om de gezamenlijke plantaardige ambities te vieren. Met Henny Westland en Jaap Korteweg in het achterhoofd een merkverhaal waar geen woord van verzonnen is', meldt platform Duurzaam-ondernemen.nl. De oprichters van WildWestLand geven aan dat de vonk is overgeslagen ‘for the love of cheese’.
Smaak geeft doorslag
'De merknaam en de categorienaam Fromance zijn ontsproten uit het lollige brein van de Vegan Cowboys. Dat deden ze ook al met de Vegetarische Slager met productnamen als “Little Willies” en “MC2burger” et cetera. Dat spreekt die doelgroep blijkbaar aan…', reageert Leo van Sister van Branding & Marketing adviesbureau Merkcommissarissen, onder andere gespecialiseerd in lanceringen, 'De merknaam is inderdaad wel heel gezocht met de uitleg van Fromance die woordenboeken geven (een relatie zonder seks, red.). Maar als je van een seksloze relatie houdt is dit misschien fijn. Uit mijn brede levensmiddelenervaring weet ik dat het bij de consument laten begrijpen en indalen van een nieuwe categorale productnaam een lange adem vraagt. Hopelijk is het product op smaak, dat helpt.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kaas
- melk
- vegan
- plant based
- merkverhaal
- oprichter
- platform
- WildWestLand
- koe
- Henny Westland
- staal
- Duurzaam-ondernemen.nl
- cowboy
- mvo
- verzonnen
- Leo van Sister
- kaasmeisje
- Jaap Korteweg
- melk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing