Nestlé introduceert nieuw merk op basis van erwteneiwit
- Food-en-retail
- 7 mei 2021 @ 07:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TrendsFood
- 7 mei 2021 @ 07:35
- Peter van Woensel Kooy
Nestlé introduceert een nieuw merk met plantaardige producten. Wunda biedt een assortiment van plantaardige drank en voedingssupplementen. Het sleutelingrediënt is erwteneiwit.
Hiermee draagt Nestlé bij aan de derde generatie plantaardige drank, na soja- en vervolgens haver- en amandeldrank. De producten van Wunda zijn vanaf 10 mei 2021 te koop bij Jumbo en vanaf 9 augustus 2021 bij Albert Heijn.
De voorkeur voor een plantaardige levensstijl groeit volgens Nestlé onder consumenten. 'Nestlé ziet daardoor de markt voor plantaardige drank groeien. Momenteel zijn er veel soorten plantaardige drank verkrijgbaar, die elk voor verschillende toepassingen worden gebruikt. Wunda biedt een alles-in-een-oplossing.'
Deze plantaardige drank is gemaakt op basis van erwteneiwit en heeft een zachte smaak. 'Hierdoor is het product veelzijdig in gebruik. Zo is Wunda geschikt voor in de koffie, maar ook als basis voor smoothies of in een ontbijt. Wunda is rijk aan proteïne, vezels en calcium, en een bron van vitamine D, B12, en is vegan en glutenvrij. Daarnaast is de plantaardige drank laag in suikers en vetten.'
Food supplement shots
Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook 'food supplement shots'. Deze voedingssupplementen op basis van fruit ondersteunen volgens Nestlé het immuunsysteem. De shots bevatten vitamine B12, D3, ijzer, zink en calcium, en zijn vrij van toegevoegde suikers en concentraten. Het gehele assortiment van Wunda is veganistisch en CO₂-neutraal.
Bijdragen aan een duurzame wereld
'We zien dat er in de markt veel vraag is naar plantaardige alternatieven en dat consumenten zich steeds bewuster zijn van duurzaamheid. Bij Nestlé zijn we voortdurend bezig met innovatie en deze producten op basis van erwteneiwit zijn daar een goed voorbeeld van. Met de introductie van Wunda ondersteunen we consumenten op een positieve manier met hun plant-based journey en dragen we bij aan een duurzame planeet', aldus Fabrice Favero, ceo Nestlé Nederland.
Het assortiment van Wunda bestaat uit ‘plant based, not milk’-varianten die verkrijgbaar zijn als Original, Unsweetened en Chocolate. De food supplement shots zijn verkrijgbaar in de smaken Immuno Bosbessen & Munt en Immuno Mango & Gember. Bedenker Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent, actief in 189 landen met 328.221 medewerkers.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bijdrage
- innovatie
- merk
- duurzaam
- food
- mvo
- not milk
- planeet
- Nestlé Nederland
- ceo
- plant based
- plant based
- Wunda
- assortiment
- Wunda
- Fabrice Favero
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing