Nieuw: Nederlandse levensmiddelenverpakking met braille

Nieuw: Nederlandse levensmiddelenverpakking met braille
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2021 @ 16:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Packaging designMerken

Ontwerpbureau DiDutch uit Enschede heeft een brailleverpakking ontwikkeld voor Naturally Tasty. Deze soepfabrikant uit Nijmegen wil dat haar producten voor een brede groep consumenten beschikbaar is, dus ook voor blinden.

De braille op het blik verschijnt in drie talen en is binnenkort te verkrijgen in retail. ‘Hiermee introduceert Naturally Tasty de eerste soepverpakking in Nederland die gebruik maakt van brailleschrift’, zegt Tim Velthuis, industrial designer bij DiDutch, ‘Dat maakt deze verpakking écht bijzonder. Gelukkig kunnen eenvoudige aanpassingen al zorgen voor grote impact, waardoor we de zelfstandigheid van deze groep mensen kunnen stimuleren. Thuis, maar ook in de supermarkt.’

Breder toegankelijk
Met de introductie van een nieuwe verpakking met brailleschrift wilde Naturally Tasty dat haar soeplijn toegankelijk werd voor een nog grotere groep consumenten. DiDutch en Naturally Tasty hebben nu samen deze verpakking gerealiseerd die braille integreert op het label, om zo extra aandacht te vragen voor blinden en slechtzienden. En dus de inhoud beter te laten 'lezen'.

Techniek
De braille wordt aangebracht op vergelijkbare wijze als andere vormen van papier embossing, meldt Verpakkingsmanagement.nl. 'Het papier wordt dus als het ware tegen een matrijs aangedrukt die speciaal op maat is gemaakt voor deze verpakking. De hele gehele wikkel wordt vervolgens automatisch op de beker geplakt.'

(PvWK, bronnen: DiDutch en Verpakkingsmanagement)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken