Zeeman lanceert tweedehandslabel ‘Resale’
- Food-en-retail
- 4 jun 2021 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributie
- 4 jun 2021 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
Bij retailketen Zeeman kunnen klanten voortaan ook tweedehands kleding kopen. Voor het einde van 2021 moet gedragen baby-, kinder- en dameskleding in vijf winkelfilialen te koop zijn.
Zeeman werkt voor het initiatief, dat 'Zeeman Resale' is gedoopt, samen met Het Goed. Dat is een sociale onderneming met 28 kringloopwarenhuizen en vijf textielsorteercentra in Nederland. 'We doen het echt lokaal: in de winkels wordt ingezameld, wij doneren de ingezamelde kleding aan Het Goed en na het sorteren kopen we de door hen gemaakte selectie in', zegt topman Erik-Jan Mares op Nu. Hij denkt dat de tweedehands kleding vooral onder jongeren in trek zal aanslaan. Zeeman probeerde het plan al uit in zijn filiaal in Osdorp en daar was de gebruikte kleding vooral bij jongeren populair.
Circulair denken
Hergebruik en circulair denken is bij meer kledingwinkels in opkomst. H&M zamelt gebruikte kleding in en geeft in ruil korting op andere producten. C&A biedt kleding die is gemaakt is van gerecycled katoen. De app Vinted dank zijn populariteit aan prettig geprijsde tweedehands merkkleding die eenvouding internationaal kan worden verhandeld per post. Bij Zeeman is het aandeel duurzaam katoen in de collectie afgelopen jaar bijna verdubbeld ten opzichte van het jaar hiervoor. Ook besteedt het merk veel aandacht aan het transparant maken van de keten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- baby
- merk
- winkelfilialen
- keten
- Zeeman
- Jan Zeeman
- circulair
- kind
- goedkoop
- retail
- dameskleding
- familie
- discount
- fashion
- klanten voortaan ook tweedehands
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hema springt in op rookworstgerucht25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing