Wijnhuis Villebois lanceert Divin: 's werelds eerste wine seltzer
- Food-en-retail
- 20 jul 2021 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 20 jul 2021 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Het Villebois wijnhuis komt met een heuse première, het succesvolle Loire wijnmakers-echtpaar Joost en Miguela van der Does de Willebois introduceert Divin, een zeer bijzondere wine seltzer.
Divin is gemaakt van sauvignon blanc afkomstig uit hun eigen wijngaarden. Inmiddels wordt deze druif over de hele wereld aangeplant maar sauvignon blanc vindt zijn oorsprong in de Loire waar ie zich al eeuwen thuis voelt. Daarbij is deze bij hen in extra goede handen die hun sauvignon blanc druiven sinds 2005 koesteren om er de mooiste Loire wijnen van te maken.
Stuk voor stuk vallen hun wijnen al jaren in de smaak. Niet alleen bij de consument maar ook bij nationale als internationale wijnjury’s die ze keer op keer bekronen. Inmiddels worden de wijnen van dit duurzaam werkende familiebedrijf dan ook wereldwijd verkocht. In Nederland zijn deze onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, Gall & Gall en de wijnspeciaalzaken.
Met het succes van hun Villebois wijnen als uitgangspunt vond Miguela het tijd voor iets nieuws. Zij vertelt dat het ook op Villebois niet altijd wine o’clock is. ‘Ook hier hebben we wel eens behoefte aan minder alcohol, en aan een fris en verkwikkend drankje', vertelt Miguela, de bedenker van Divin.
Nu was dat overigens makkelijker gedacht dan gedaan. Het maken van hun wine seltzer bleek een precisiewerkje.
Miguela van der Does de Willebois: ‘Zo is de ene sauvignon blanc de andere niet. En ook naar het juiste bronwater en dosering van het koolzuur hebben we lang gezocht. Uiteindelijk combineerde de sauvignon blanc waar we ook onze premium Val de Loire van maken het beste bij een bijzonder goed bronwater dat we in Oostenrijk vonden. En dan ook nog in een speciale verhouding. De frisheid en zuiverheid van beide versterken elkaar in dorstlessendheid en zuiverheid. En waar de hard seltzers vaak extra smaakmakers nodig hebben, hebben we Divin puur natuur gehouden. Het resultaat is dan ook verbluffend. Het smaakt als sauvignon blanc, verfrist als water - en is daarnaast laag in calorieën en alcohol. En mooi meegenomen, Divin is vegan bovendien. Kortom, maak kennis met onze nieuwste’.
(PvWK)
Over Divin
'Divin heeft lekker weinig calorieën en is door zijn lage alcohol percentage en lichte belletjes verrukkelijk verfrissend. Zodoende is het low calo & low alco. Er is geen plek voor geur- en kleurstoffen. En voor suiker evenmin. De wijn voor Divin komt van sauvignon blanc, een druif die zich al eeuwen thuis voelt in de Loire. Uniek aan Divin is dat deze 100% puur natuur is. Wanneer je druiven gebruikt die zó goed en smaakvol zijn heb je niets anders nodig voor een frisse duik. Divin is vanaf nu te koop bij de grotere filialen van Jumbo, bij Jumbo online (Jumbo.com) en bij Shell convenience stores.'
(bron: het Villebois wijnhuis)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- Divin
- echtpaar
- Miguela .Van der Does de Willebois
- druif
- wine
- Loire
- trend
- Villebois
- seltzer
- wijnhuis
- wijn
- bijzonder
- wijnmakers
- Joost
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing