FonQ groeit 142 procent met Mirakl-marktplaatsplatform
- Food-en-retail
- 3 aug 2021 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Automated tradingWinkelenVerkoop
- 3 aug 2021 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Dankzij de door Mirakl ondersteunde marktplaatsen heeft online woonwinkel FonQ haar website getransformeerd tot een platform met een zeer breed en scherp gecureerd productassortiment. Hierdoor zijn de jaarlijkse bruto handelsvolumes (gross merchandise value - GMV) sinds 2018 met 142% gestegen, meldt de combi.
De marktplaatsstrategie van FonQ heeft het bedrijf in staat gesteld klanten beter van dienst te zijn door het assortiment te vergroten en een klantgerichte winkelervaring te bieden die nauw aansluit bij het FonQ-merk. Verkopers kunnen in zowel Nederland als België verkopen via de marktplaatsen van FonQ en vtwonen, voor wie FonQ optreedt als licentiepartner. Door uit te breiden en zich te richten op zowel de home- als living-markten, wilde FonQ klanten toegang garanderen tot ieder mogelijk product dat ze nodig zouden kunnen hebben voor de inrichting van hun huis. De marktplaatstechnologie van Mirakl maakt dit mogelijk, door het eigen productaanbod naadloos aan te vullen met producten van externe verkopers.
Vruchten afgeworpen
Simone Rodenburg, Marketplace manager bij FonQ: 'Het Mirakl Marketplace Platform maakte het eenvoudig om onze marktplaats met succes te lanceren en honderden verkopers aan te sluiten. Hiermee bereiken we ons doel om een one-stop-shop te zijn voor onze klanten, vol hoogwaardige producten die perfect passen bij ons merk. Een cruciale pijler in onze marktplaatsstrategie is dat we de tijd nemen om te groeien, met daarbij de juiste partners zoals Mirakl. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: we zijn nu in staat om een volledig naadloze winkelervaring te bieden, waarbij we zowel onze eigen producten als die van derden combineren.'
Veerkracht
Luca Cassina, executive vice president of Customer Success B2C bij Mirakl: 'Het team van FonQ had een zeer sterke visie voor hun marktplaats. Dankzij onze technologie, expertise en ecosysteem, zijn ze erin geslaagd om deze visie van een zeer gecureerde marktplaats te realiseren en exponentiële groei in hun productaanbod te realiseren. Terwijl andere bedrijven voor grote uitdagingen staan, loopt FonQ als first mover aan kop in een zeer competitieve markt dankzij de hoge flexibiliteit en veerkracht van hun marktplaatsmodel. Zij hebben hun kans gegrepen en zetten een trend in Nederland. Nu we uitbreiden in de regio, kijken we ernaar uit om meer Nederlandse merken te ondersteunen om hetzelfde te doen, zodat ze hun klanten nóg beter kunnen bedienen.'
Mooie awards
Dankzij hun eigen marktplaats is FonQ 100% onafhankelijk geworden van de verkoop op andere marktplaatsen, stellen de partijen trots. 'De focus ligt nu meer op de exploitatie van hun eigen platform, waardoor ze in staat zijn om hun assortiment te verdiepen én meer klantdata te verzamelen.' De marktplaats speelde ook een zeer belangrijke rol in de winst van FonQ bij de recente 2021 Shopping Awards in zowel de categorie ‘wonen’ als de categorie ‘beste webwinkel’.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing