Albert Heijn en KNVB: sponsorprogramma voor 3.000 amateurclubs
- Food-en-retail
- 10 sep 2021 @ 10:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 sep 2021 @ 10:27
- Sjaak Hoogkamer
Albert Heijn en de KNVB lanceren samen met bondscoach Louis van Gaal Voetbalpassie, een digitaal spaarprogramma waarmee klanten Voetbalpassiepunten kunnen sparen om zo hun lokale voetbalclub te sponsoren.
De punten die door klanten gespaard zijn, gaan rechtstreeks naar de desbetreffende clubs.
Zij kunnen deze bijdrage volgens de supermarktketen goed gebruiken. Afgelopen seizoen stond het amateurvoetbal door corona voor een groot deel stil. Verenigingen zijn daardoor veel inkomsten misgelopen, bijvoorbeeld door de sluiting van de kantines. Hierdoor hebben veel amateurclubs het financieel lastig. Met het opgehaalde bedrag van Voetbalpassie kunnen zij bijvoorbeeld trainingsmateriaal aanschaffen of een financiële reserve opbouwen voor het onderhoud van de velden of het clubhuis. Louis van Gaal, als ambassadeur van Voetbalpassie, overhandigde deze week symbolisch de eerste Voetbalpassiepunten aan voorzitter Leo van Vuuren van S.V. De Meer, zijn oude jeugdclub in Amsterdam-Oost. De sponsoractie start aanstaande maandag 13 september.
Voetbalpassie is een digitaal spaarprogramma, gekoppeld aan de app van Albert Heijn.
In de app kunnen klanten van Albert Heijn Voetbalpassiepunten sparen en makkelijk toewijzen aan elke lokale voetbalclub naar keuze. De punten zitten op meer dan 1.500 deelnemende producten, waaronder al het fruit en vers afgebakken brood van Albert Heijn, diverse AH-huismerken en verschillende grote A-merken. Elke bestede euro aan een deelnemend product levert één punt op. Met tien punten hebben klanten een volle spaarkaart, waarmee zij een amateurclub naar keuze kunnen sponsoren met één euro.
Louis van Gaal, bondscoach Nederlands elftal en ambassadeur Voetbalpassie: ‘Iedereen weet dat ik een groot voorstander ben van het opleiden van talent. Dat kan niet anders dan door een goede basis te leggen bij amateurclubs met de jeugd. Jeugd kan alleen maar lekker bewegen en voetballen als de randvoorwaarden goed zijn en clubs in staat zijn om te trainen met goede trainers, materialen en omstandigheden. Zo kunnen zoveel mogelijk voetballiefhebbers een plek vinden in het voetballandschap. Zelf heb ik vanaf jonge leeftijd tot mijn twintigste gevoetbald bij S.V. De Meer, een fantastische tijd waar ik de basis voor de rest van mijn voetballeven heb gelegd. Ik ben er dan ook trots op om hier vandaag te zijn en als ambassadeur van Voetbalpassie het startschot te geven van deze sponsoractie.’
Wij zijn er voor iedereen, voor het Nederlands elftal en de Oranjeleeuwinnen, maar ook voor alle amateurclubs in Nederland
Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie Albert Heijn: ‘Als partner van de KNVB en supporter van voetballend Nederland draagt Albert Heijn het Nederlands voetbal een warm hart toe. Wij zijn er voor iedereen, voor het Nederlands elftal en de Oranjeleeuwinnen, maar ook voor alle amateurclubs in Nederland. En juist die clubs kunnen nu, met de start van het voetbalseizoen, een steuntje in de rug goed gebruiken. Samen met de KNVB introduceren wij daarom Voetbalpassie. Zo steunen we samen met onze winkels en klanten alle lokale voetbalclubs.’
Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal KNVB: ‘In Nederland zijn circa 3.000 amateurclubs, meer dan 62.000 teams en zo’n 1.2 miljoen voetballers. Elk weekend zijn er gemiddeld zo’n 3 tot 4 miljoen mensen bezig met voetbal, van ouders tot spelers tot vrijwilligers. Voetbal is daarmee het grootste sociale netwerk van Nederland.’
De actie start maandag 13 september en duurt tot en met zondag 3 oktober.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing