Deliveroo introduceert vlijmscherpe en gezonde 'Firebreather'
- Food-en-retail
- 2 sep 2021 @ 11:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieFoodMarketing
- 2 sep 2021 @ 11:22
- Peter van Woensel Kooy
Het zomerse weer laat al lang op zich wachten, maar bij Deliveroo lopen de temperaturen ondertussen hoog op. In samenwerking met Johnny’s Burger Company introduceert de maaltijdbezorger namelijk de ‘Firebreather’.
De Fireburger is volgens de JBC een hamburger met een saus gemaakt van de allerheetste peper ter wereld, namelijk de Carolina Reaper. 'Durf jij het aan?'
Flauw eten verleden tijd
Dat Nederlanders niet van pittig houden is passé, blijkt uit onderzoek van Deliveroo. 'Het merendeel (61%) van de ondervraagden is namelijk wel te porren voor een pittig maaltje. Voor een op de zeven (14%) kan het eten zelfs niet pittig genoeg zijn: bye bye puntpaprika of potje tabascosaus. Waar ze waarschijnlijk wel warm voor lopen? De Carolina Reaper. Deze chilipeper scoort gemiddeld 1.569.300 op de schaal van Scoville*. Ter vergelijking: een gerecht wordt door de gemiddelde Nederlander als pittig ervaren rond de 500-1000 Scoville-eenheden', aldus de maaltijdbezorger.
Heethoofden
'Niet voor niets is de Carolina Reaper door het Guinness Book of Records uitgeroepen tot heetste peper ter wereld.' Daarom zegt Deliveroo in samenwerking met Johnny’s Burger Company een exclusieve burger** te introduceren met een saus gemaakt van deze peper, 'speciaal voor de échte heethoofden. En voor de 17 procent van de Nederlanders die graag pittiger zou willen leren eten, trust us, na de Firebreather kun je alles aan.'
Mogelijke gezondheidsvoordelen
Tevens blijkt dat 30 procent van de Nederlanders ervan overtuigd is dat pittig eten gezondheidsvoordelen heeft - en dat zou kunnen kloppen. Volgens recent onderzoek heeft het eten van hete pepers inderdaad mogelijk een aantal voordelen voor je gezondheid. Capsaïcine, de stof in pepers die zorgt voor de scherpe smaak, zou namelijk ontstekingsremmende, antioxidante, kankerbestrijdende en bloedglucoseregulerende eigenschappen hebben.
Kans op €100,- Deliveroo-tegoed
Voor wie zijn vingers - of mond - durft te branden aan de Firebreather heeft volgens Deliveroo een challenge in het leven geroepen. 'Film jezelf tijdens het uitproberen van deze burger en deel de video op Instagram met #FirebreatherChallenge en tag @deliveroo_nl. De leukste deelname wordt beloond met een Deliveroo voucher t.w.v. €100,-.' Lees hier de voorwaarden van de actie.
Voorwaarden
Deze burger is vanaf nu voor €8,95 exclusief te bestellen bij Deliveroo bij de volgende Johnny’s Burger Company locaties: Almere, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag, Haarlem, Leiden Scheveningen, Eindhoven en Tilburg. Naast met de exclusieve Carolina Reaper-saus is de burger belegd met kaas, tomaat, sla en Johnny’s saus. Zolang de voorraad strekt, wordt nog gewaarschuwd.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing