Elise Schaap is groentje bij Hak
- Food-en-retail
- 13 sep 2021 @ 09:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 sep 2021 @ 09:52
- Sjaak Hoogkamer
Groentefabrikant Hak lanceert vandaag haar nieuwe “groene” campagne met actrice Elise Schaap als groentje. Zij neemt het stokje over van Martine Bijl en Herman den Blijker.
Met Elise Schaap in de nieuwe commercial, ontwikkeld door DDB Unlimited, zien we een voor de kijker vertrouwde omgeving: een typisch Nederlandse akker waar in dit geval rode “groene” kool wordt geteeld.
Met de komst van Elise zijn ook de vertrouwde grapjes en signatuur van weleer terug waarmee Hak commercials tot vandaag de dag nog steeds worden geassocieerd.
Van meneer In ’t Veld (voorheen meneer De Haan), die dit maal vanuit zijn rode kool veld ‘groentje’ Elise van commentaar dient, tot de bekende aftiteling ‘Je moet de groenten van Hak hebben’.
Elise zegt in een korte toelichting op haar samenwerking met Hak: ‘Hak is voor mij vertrouwd, nuchter en het staat voor eerlijk eten en duurzame geteelde groenten. Ik vind het een eer om het stokje over te nemen van Herman den Blijker en natuurlijk de onnavolgbare Martine Bijl.’
Nicole Freid, directeur Marketing en Innovatie bij Hak ziet uit naar een lange samenwerking met Elise. ‘Elise is weergaloos, heel naturel en authentiek, en daarom past ze naadloos bij het merk en waar dat voor staat. Bovendien spreekt ze een brede doelgroep aan. Ze is de perfecte match met de boodschap van onze nieuwe campagnes. Waar we de afgelopen zeven jaar in onze succesvolle samenwerking met Herman de nadruk legden op het bieden van handelingsperspectief en inspiratie, ofwel hoe maak je je gerechten lekker met Hak groenten en bonen, verleggen we de boodschap met Elise heel bewust naar lokaal en duurzaam geteelde groenten om consumenten te helpen meer groenten en peulvruchten te eten en daarbij bewuste en duurzame keuzes te maken.’
De najaarscampagne van HAK zal op televisie, online en in outdoor advertising te zien zijn.
Credits
Hak: Nicole Freid, Yolanda van Grootel
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Holy Fools
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing