TheFork en SevenRooms Inc starten strategisch partnerschap

TheFork en SevenRooms Inc starten strategisch partnerschap
  • Food-en-retail
  • 14 sep 2021 @ 14:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

TheFork kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horeca platform voor optimale gastervaringen en retentie.

In een steeds digitaler wordende wereld en op weg naar herstel voor de restaurantbranche, hebben TheFork en SevenRooms hun krachten gebundeld om een exclusieve en unieke combinatie van diensten aan te bieden die erop gericht is restaurants te helpen meer online reserveringen te ontvangen en tegelijkertijd hun ‘front-of-house’ en gastenervaringen naadloos te beheren. Het partnerschap zal actief zijn in Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje, Zweden, Australië en het Verenigd Koninkrijk. 

Er vindt volgens de initiatoren een integratie plaats bij beide bedrijven: partnerrestaurants van TheFork kunnen toegang krijgen tot het datagestuurde platform voor locatiebeheer en marketingautomatisering van SevenRooms, dat uitgebreide functionaliteiten biedt bovenop de uitgebreide online reserverings- en optimalisatiebeheer technologieën van TheFork. SevenRooms-partnerrestaurants zullen gebruik kunnen maken van TheFork's uitgebreide netwerk van miljoenen consumenten, waardoor zij hun stoelen beter kunnen bezetten en nieuwe gasten kunnen aantrekken. De combinatie van deze geavanceerde tools zal gezamenlijke partnerrestaurants helpen sterkere gastrelaties te ontwikkelen en uitzonderlijke ervaringen op locatie te leveren die nieuwe gasten omzetten in terugkerende bezoekers.

Jos van Hunen, Hotelmanager Kimpton De Witt: 'Door de samenwerking met SevenRooms kunnen we extra service bieden. Als gasten bijvoorbeeld geen beschikbare tafel kunnen vinden in ons restaurant Celia, kunnen we hen de beschikbaarheid tonen van één van onze andere restaurants zoals Jansz. of Pulitzer Garden in het Pulitzer hotel. Hierdoor voorkom je een teleurstelling bij de gast en is je bezetting optimaal bij alle restaurantlocaties.' 

'Innovatie en wendbaarheid maken deel uit van ons DNA, en al meer dan 15 jaar werkt TheFork samen met belangrijke digitale spelers om aan onze restaurants het beste aanbod en de beste technologie te bieden', aldus Almir Ambeskovic, ceo van TheFork. 'In de afgelopen jaren heeft de restaurantindustrie een enorme evolutie doorgemaakt, waarbij restaurants nog geavanceerdere tools nodig hebben om complexe operationele uitdagingen aan te gaan. Bij TheFork hebben we die trends zorgvuldig geanalyseerd en gezocht naar de beste manier om onze partners te helpen. Daarom hebben we besloten om samen te werken met SevenRooms. Met deze samenwerking lost TheFork de complexiteit van operaties op voor alle soorten restaurantsegmenten. De combinatie van hun geavanceerde technologie samen met TheFork's uitgebreide consumentenbestand en mogelijkheden voor yield management is uniek in de markt.'

'SevenRooms heeft er altijd naar gestreefd om de meest open en verbonden front-of-house technologie te worden die beschikbaar is voor horeca. Onze samenwerking met TheFork, het grootste wereldwijde consumentennetwerk ter wereld, zal ons helpen om dat te blijven doen', zegt Joel Montaniel, ceo en oprichter van SevenRooms. 'Door deze samenwerking helpen we restaurants om consumenten te ontmoeten en komen we onze belofte na om restaurants altijd op de voorgrond te plaatsen door hen te helpen rechtstreeks in contact te komen met gasten via de boekingskanalen waar ze het meest om geven. Aangezien de internationale groei van SevenRooms exponentieel is toegenomen, is deze deal ongelooflijk aantrekkelijk voor onze restaurantklanten die meer stoelen willen vullen via de boekingskanalen met grote netwerken zoals TheFork en TripAdvisor. We zien uit naar onze voortdurende samenwerking terwijl we ons bedrijf blijven opschalen in belangrijke internationale markten.'

Dit partnerschap volgt op een jaar van uitgebreide ondersteuning door zowel TheFork als SevenRooms. Nu de horeca wereldwijd een digitale transformatie ondergaat als gevolg van COVID-19, hebben beide bedrijven zich gericht op het bieden van oplossingen die de digitalisering van restaurants ondersteunen, hen helpen bij het navigeren door sluitingen en onzekerheid en uiteindelijk inspelen op de behoeften en eisen van een veranderende consument. Tijdens de pandemie heeft TheFork gewerkt als digitale bondgenoot voor restaurants en heeft bijna 30 miljoen dollar besteed om de sector te helpen zich aan te passen en te herstellen in de 22 landen waarin het actief is. Op dezelfde manier ontwikkelde en introduceerde SevenRooms nieuwe producten voor restaurants om veilig te heropenen en nieuwe inkomstenstromen te stimuleren, terwijl het tegelijkertijd meer dan US $10 miljoen aan licentiekosten subsidieerde om financiële problemen te verminderen. Door de kracht van twee technologieën van wereldklasse te combineren, zullen TheFork en SevenRooms restaurants uitrusten met de tools die ze nodig hebben om nieuwe uitdagingen aan te gaan, sneller te herstellen en hun bedrijf te laten groeien in een nieuw tijdperk voor gastvrijheid. 

Deze samenwerking zal volgens de partners de komende maanden in belangrijke markten worden geïmplementeerd terwijl de teams werken aan de integratie van de technologieën om restaurants en consumenten het beste aanbod te bieden. 
(PvWK, foto boven: restaurant Celia in hotel Kimpton De Witt)

Over TheFork
'TheFork, een Tripadvisor®-merk, is het toonaangevende online restaurantreserveringsplatform voor restaurants. De missie van TheFork is om restaurants en gasten met elkaar te verbinden, door middel van een wereldwijd netwerk van bijna 80.000 partnerrestaurants. Met 22 miljoen recensies en 28 miljoen app downloads is het platform TheFork dé manier om een tafel te reserveren in een restaurant. Via TheFork (app en website), evenals via Tripadvisor, kunnen gasten eenvoudig een restaurant selecteren op basis van hun eigen voorkeur (bijvoorbeeld locatie, type keuken en gemiddelde prijs), recensies  raadplegen, de beschikbaarheid controleren en direct 24/7 online reserveren. Voor restaurants biedt TheFork een softwareoplossing. Met het online reserveringssysteem TheFork Manager, kun je als restaurant je reserveringsbeheer optimaliseren, de werkzaamheden stroomlijnen en uiteindelijk de service en inkomsten optimaliseren. Het platform is actief in 19 landen, namelijk: Nederland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Italië, België, Portugal, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Australië, Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Mexico, Peru en Uruguay. TheFork helpt restauranthouders om gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via TheFork app en website.'

(bron: TheFork) 

Over SevenRooms
'SevenRooms is een platform voor gastervaringen en retentie waarmee horeca-exploitanten uitzonderlijke ervaringen kunnen creëren die inkomsten en terugkerende klanten genereren. SevenRooms wordt vertrouwd door duizenden horecabedrijven over de hele wereld en zorgt elke maand voor tientallen miljoenen gastervaringen, zowel on- als off-premise. Vanbuurtrestaurants en bars tot internationale, multi-concept hospitality groepen, SevenRooms transformeert de industrie door operators in staat te stellen de controle over hun bedrijf terug te nemen om directe gastrelaties op te bouwen, uitzonderlijke ervaringen te leveren en vaker meer bezoeken en bestellingen te genereren. De volledige reeks producten omvat reserveringen, wachtlijst- en tafelbeheer, online bestellen, aggregatie van beoordelingen en marketingautomatisering. SevenRooms, opgericht in 2011 en gesteund door Amazon, Comcast Ventures, Highgate Ventures en Providence Strategic Growth, heeft wereldwijd klanten op het gebied van restaurants, hotel-F&B, nachtleven en entertainment, waaronder: MGM Resorts International, Mandarin Oriental Hotel Group, The Cosmopolitan of Las Vegas, Jumeirah Group, Wolfgang Puck, Michael Mina, Bloomin' Brands, sbe, LDV Hospitality, Zuma, Australian Venue Company, Altamarea Group, AELTC, Chase Hospitality Group, D&D London, Corbin & King, Live Nation en Topgolf.'

(bron: SevenRooms)

Over Tripadvisor
'Tripadvisor is het grootste reisplatform ter wereld en helpt maandelijks miljoenen reizigers het beste uit iedere reis te halen. Met meer dan 887 miljoen recensies en beoordelingen over bijna 8 miljoen accommodaties, luchtvaartmaatschappijen, attracties en restaurants, biedt Tripadvisor reizigers de kennis van vele anderen om ze te helpen bij het kiezen van  accommodaties, vluchten, bezienswaardigheden en restaurants. Als reisadviesbureau, beschikbaar in 49 landen en 28 talen, maakt Tripadvisor het plannen van een reis of diner  eenvoudig, ongeacht het type reis. De dochterondernemingen van Tripadvisor, Inc. , bezitten en beheren een portfolio van online merken en bedrijven, die opereren onder verschillende websites en apps, waaronder de volgende websites: www.bokun.io, www.cruisecritic.com, www.flipkey.com en www.thefork.com.'

(bron: Tripadvisor)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken