Marketeer Saskia Bax nieuwe directeur Koeckebackers

Marketeer Saskia Bax nieuwe directeur Koeckebackers
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2021 @ 16:51
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelenFood

Koeckebackers, één van de snelst groeiende social impact merken van Nederland, krijgt na acht jaar een nieuwe eindbaas. Mede-oprichter Marien Meurs draagt het stokje over aan retailmarketeer Saskia Bax.

Bax wordt ook mede-eigenaar van het inspirerende koekmerk. Zij heeft de afgelopen 20 jaar in de retail haar sporen verdiend. Zo was ze directeur marketing & formule bij Intertoys, directeur e-commerce en marketing bij Bakker.com, en vervulde verschillende marketingrollen bij Hema, Karwei, Pepsico en Beiersdorf.

Saskia Bax: 'Ik wil mijn commerciële ervaring met het bouwen van merken inzetten voor een sociale organisatie met een grote ambitie. De oprichters van Koeckebackers hebben ontzettend veel bereikt. Onze koekjes zijn o.a. verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo, Landmarkt, Crisp en via onze eigen webshop. We zijn via Bidfood, Sodexo en Compass Catering ook goed vertegenwoordigd in de out-of-home en zakelijke markt. Het is mijn overtuiging dat we nog veel meer impact kunnen creëren als we inzetten op een grotere naamsbekendheid, strategische samenwerkingen met andere bedrijven en een betere verkrijgbaarheid in de supermarkt.'

Ondernemer Marien Meurs start per 1 januari 2022 als algemeen directeur en mede-eigenaar van Landmarkt. Vanuit deze overdekte versmarkt in Amsterdam Noord bouwde hij in 2013 samen met Joep Langen aan hun droom om ambachtelijk gebakken koeken te maken mét mensen die langdurig aan de zijlijn hebben gestaan, maar besloten hebben het roer om te gooien. Joep Langen blijft als mede-eigenaar verbonden en geeft leiding aan de Koeckebackers Academie. Met de Koeckebackers Academie wil Koeckebackers het Social Impact Traineeship dat ze hun eigen talenten bieden, ook bij andere bedrijven integreren.

De productie is voor de lange termijn geborgd met strategisch partner Banketbakkerij Van Strien in Oud-Beijerland. Banketbakkerij Van Strien is tegelijkertijd het eerste commerciële bedrijf in Nederland dat sinds begin 2021 gebruikt maakt van het Social Impact Traineeship dat door Koeckebackers is ontwikkeld. In 2023 hopen de bakkers dat 30 procent van de operationele bezetting bestaat uit mensen die het traineeship volgen. Met de komst van Bax als algemeen directeur wordt de professionalisering versterkt van de sociale onderneming, die na acht jaar in de scale up fase zit en het businessmodel wordt opgeschaald.
(PvWK)

Over Koeckebackers
'Koeckebackers is een sociaal koekmerk dat elke dag koekjes bakt. Rijk gevuld. Zonder kunstmatige conserveringsmiddelen, geur-, kleur- of smaakstoffen en geen druppel palmolie. Zonder troep dus, maar met kansen. Hoe lekker ook, onze koeck is eigenlijk maar een smoesje. In werkelijkheid draait het om onze ‘koeckebackers’, die letterlijk op onze verpakkingen het gezicht zijn van Koeckebackers. Mensen die al een tijdje buitenspel staan in het leven, maar besloten hebben het roer om te gooien. Naast een betaalde baan in de bakkerij krijgen ze een plek in het Social Impact Traineeship. Op deze manier ontdekken ze wat er nodig is om te stralen en een succesvolle stap te zetten op de arbeidsmarkt. Meer informatie op: www.koeckebackers.nl.'

(bron: Koeckebackers)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken