Slechts 42% consumenten anticipeert op leveringsproblemen in december
- Food-en-retail
- 27 okt 2021 @ 15:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieMarketingcommunicatie
- 27 okt 2021 @ 15:51
- Peter van Woensel Kooy
42 procent van de consumenten houdt rekening met mogelijke leveringsproblemen in december, blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates onder duizend Nederlanders dat is uitgevoerd door Multiscope. Nogal weinig. Feestavonden zonder cadeaus?
Vorig jaar zorgden de maatregelen als gevolg van de coronapandemie ervoor dat veel pakketjes niet op de beloofde tijd werden geleverd, dit jaar zou beperkte beschikbaarheid van producten - bijvoorbeeld door het chiptekort – voor vertraging kunnen zorgen. Bestel dus op tijd, memoreert ook vakblad Twinkle. 'Dit was onlangs ook weer de boodschap van onder andere branchevereniging Thuiswinkel.org.'
Stenen winkels nu wel open
Groot verschil met vorig jaar is dat consumenten nu ook gewoon weer decembercadeaus in de fysieke winkels kunnen kopen. Toch geeft slechts 29 procent aan ook daadwerkelijk van plan te zijn om de decembercadeaus in de winkel te kopen, belangrijkste reden is om de aankopen direct mee naar huis te kunnen nemen. De rest, 71 procent, geeft juist aan de aankopen online te doen, om zelf meer de controle te houden.
(bron: Manhattan Associates, beeld: Vherlyana Febritasari / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing