Slechts 42% consumenten anticipeert op leveringsproblemen in december

Slechts 42% consumenten anticipeert op leveringsproblemen in december
  • Food-en-retail
  • 27 okt 2021 @ 15:51
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieMarketingcommunicatie

42 procent van de consumenten houdt rekening met mogelijke leveringsproblemen in december, blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates onder duizend Nederlanders dat is uitgevoerd door Multiscope. Nogal weinig. Feestavonden zonder cadeaus?

Vorig jaar zorgden de maatregelen als gevolg van de coronapandemie ervoor dat veel pakketjes niet op de beloofde tijd werden geleverd, dit jaar zou beperkte beschikbaarheid van producten - bijvoorbeeld door het chiptekort – voor vertraging kunnen zorgen. Bestel dus op tijd, memoreert ook vakblad Twinkle. 'Dit was onlangs ook weer de boodschap van onder andere branchevereniging Thuiswinkel.org.'

Stenen winkels nu wel open
Groot verschil met vorig jaar is dat consumenten nu ook gewoon weer decembercadeaus in de fysieke winkels kunnen kopen. Toch geeft slechts 29 procent aan ook daadwerkelijk van plan te zijn om de decembercadeaus in de winkel te kopen, belangrijkste reden is om de aankopen direct mee naar huis te kunnen nemen. De rest, 71 procent, geeft juist aan de aankopen online te doen, om zelf meer de controle te houden.
(bron: Manhattan Associates, beeld: Vherlyana Febritasari / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken