De Kuyper introduceert 'De Kuyper Zero'
- Food-en-retail
- 19 nov 2021 @ 08:43
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 19 nov 2021 @ 08:43
- Peter van Woensel Kooy
Koninklijke De Kuyper introduceert haar nieuwste innovatie: De Kuyper Zero, vier klassieke cocktails zonder alcohol maar met dezelfde volwassen smaak, mondgevoel en kick.
De Kuyper Zero Mojito, De Kuyper Zero Strawberry Daiquiri, De Kuyper Zero Margarita en De Kuyper Zero Pornstar Martini cocktails zijn eind november in Nederland beschikbaar.
Nieuwsgierigheid en passie voor cocktails zijn de constante drijvende kracht achter innovatieve en succesvolle nieuwe productontwikkelingen. Met meer dan 325 jaar expertise in het creëren van hoogwaardige, heerlijk smakende cocktails, heeft De Kuyper deze alcoholvrije ready-to-drink cocktails gemaakt om de wereldwijde trend van gezondere maar comfortabele levensstijlen te vergemakkelijken.
Mark de Witte, CEO van Koninklijke De Kuyper, zegt over deze lancering: 'De visie van ons bedrijf is ‘Own the Cocktail’. Dat betekent dat we geweldig smakende cocktails van hoge kwaliteit willen aanbieden voor iedereen, elke smaak en elke gelegenheid. De Kuyper Zero is een van de antwoorden op de stijgende trend van no and low alcohol. Deze vier klassieke, alcoholvrije cocktails hebben we ontwikkeld voor het toenemende aantal consumenten die willen genieten van sociale momenten zonder alcohol of laag in alcohol en die geen compromissen willen sluiten. Met onze expertise weten we precies hoe een perfecte cocktail moet smaken en hebben we deze perfecte alternatieven zonder alcohol ontwikkeld.'
De Kuyper Zero Mojito is een alcoholvrije verfrissende klassieker, die de smaak van limoen, munt en het pittige karakter van rum combineert met een lichte bubbel. Het best koud geserveerd in een longdrinkglas, gevuld met (crushed) ijs en een takje munt.
De alcoholvrije De Kuyper Zero Pornstar Martini cocktail combineert de smaak van passievrucht met zachte vanille plus een vleugje limoen. Schud eerst – eventueel met ijs om een schuimlaag te creëren – serveer dan voor de beste smaak, koud in een martiniglas en garneer met een halve passievrucht.
De Kuyper Zero Strawberry Daiquiri is een fruitige, alcoholvrije versie van de rumklassieker. De fruitige smaak van zomerse aardbeien vermengt zich met de smaak van limoen en de stevige smaak van suikerriet. Best koud geserveerd in een cocktail coupe met een partje limoen.
De iconische ‘zoetzure’ alcoholvrije De Kuyper Zero Margarita is meesterlijk gemaakt met smaken van limoen, sinaasappel en agave. Best koud geserveerd in een margarita glas met een partje limoen.
'Alcohol doet veel met smaak en mondgevoel in een drankje. Er is geen 100% alternatief voor. Toch wilden we niet de makkelijke weg nemen en de cocktails laten smaken naar limonade of vruchtensap zoals zo vaak het geval is. In plaats daarvan zochten we naar een sensatie die gelijk was aan die van een alcoholische cocktail. Het was best een uitdaging. Omdat we veel verschillende opties hebben geprobeerd, was het een van onze meest complexe projecten voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Met behulp van botanicals en enkele geheime ingrediënten is het ons gelukt om een overeenkomst met de kenmerken van alcohol te vinden. De Kuyper Zero cocktails hebben de juiste smaak, met herkenbare smaakelementen die passen bij de cocktail, bijvoorbeeld rum en tequila, maar geven ook een sensatie en effect in de mond, waardoor je een echte kick en de beleving van een volwassen drankje krijgt', vertelt Myriam Hendrickx, Master Distiller bij De Kuyper, die samen met Henk-Jan Schouten (Research & Development Koninklijke De Kuyper) De Kuyper Zero ontwikkelde.
De Kuyper Zero cocktails zijn verkrijgbaar in glazen flesjes van 200ml en met 0% alcohol. Nederlandse consumenten kunnen de alcoholvrije ready-to-drink cocktails kopen in supermarkten door het hele land vanaf eind november voor een adviesprijs van rond €2,49, meldt het merk.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing