Hyundai een van de meest verkeerd gespelde merken op internet

Hyundai een van de meest verkeerd gespelde merken op internet
  • Food-en-retail
  • 16 nov 2021 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Money.co.uk ontdekte dat de populaire Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai een van de meest verkeerd gespelde merken op internet is. Hier de Top 20.


Hyundai scoort gemiddeld 605.000 onjuiste wereldwijde online zoekopdrachten per maand. Veelgebruikte zoekvarianten voor Hyundai zijn 'Hundai' (581.000 maandelijkse zoekopdrachten) en 'Hiundai' (24.000 maandelijkse zoekopdrachten).

Op de tweede plaats staat Lamborghini, met gemiddeld 365.000 onnauwkeurige online zoekopdrachten per maand naar de luxe sportwagengigant. Degenen die op zoek zijn naar Lamborghini, spellen het meestal verkeerd als 'Lamborgini' (351.000 maandelijkse zoekopdrachten) en 'Lambogini' (14.000 maandelijkse zoekopdrachten). Ferrari staat op de derde plaats. De verkeerd gespelde ‘Ferari’ wordt gemiddeld 123.000 keer per maand online gezocht. Aan de andere kant van het klassement staat Porsche op de 20e plaats. De Duitse high-performance autofabrikant wordt gemiddeld 19.500 keer per maand onterecht online gezocht In totaal komen zeven van de 20 meest verkeerd gespelde merken op internet uit de auto-industrie.

Salman Haqqi, redacteur bedrijfsfinanciën van Money.co.uk, gaf advies over wat te overwegen bij het kiezen van een gedenkwaardige merknaam: 'Een merknaam kan een van de belangrijkste pijlers zijn die de populariteit en het succes van een bedrijf bepalen, daarom moeten aspirant-ondernemers goed nadenken bij het kiezen van een merknaam voor hun nieuwe bedrijf.'

Er zijn volgens Haqqi enkele basisprincipes waarmee ze rekening moeten houden wanneer ze dit doen:

Uniek – Een merknaam die onderscheidend is en ervoor zorgt dat het bedrijf zich onderscheidt van concurrenten.

Behapbaar – Een merknaam die niet al te moeilijk te zeggen of te spellen is. In het e-commercetijdperk is dit vooral belangrijk, idealiter een merknaam die mensen gemakkelijk kunnen Googlen en online kunnen vinden.

Due diligence – Een merknaam die een handelsmerk kan zijn en waarvoor je een webdomein kunt verwerven.

Visueel bewustzijn – Een merknaam die duidelijk kan worden gecommuniceerd door middel van kleuren, iconen en logo's.

Levensduur – Kan de merknaam meegroeien met het bedrijf en relevant blijven terwijl het bedrijf zich uitbreidt naar nieuwe producten, diensten, markten en territoria?

(PvWK, beeld: Louis de Gonzague Kubwimana / Pexels)

Over Money.co.uk
'Money.co.uk is een van de toonaangevende vergelijkingswebsites voor financiële diensten in het VK. Money.co.uk is volledig geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority (FCA) en is eigendom van RVU, die ook eigenaar is van Uswitch.com en Confused.com.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken