Winkels vrezen meer drukte door maatregelen
- Food-en-retail
- 15 nov 2021 @ 10:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekWinkelen
- 15 nov 2021 @ 10:28
- Peter van Woensel Kooy
'Er komen zeven weken feestdageninkoop aan', zegt een woordvoerder van retailclub Inretail in reactie op de nieuwe coronamaatregelen. 'En dan gaat het kabinet de openingstijden beperken.'
Dat belooft extra drukte in de winkels.
'Wij roepen klanten al tijden op om gespreid te winkelen, bijvoorbeeld aan de randen van de winkeldag. Beperkte openingstijden vinden wij dan niet verstandig', zo citeert Het Parool.
Grotere drukte in beperkte tijd
'De beperkte openingstijden zullen het aantal klanten in een kortere tijd de winkels doorjagen. Moeten de werknemers het overheidsbeleid gaan handhaven met alle risico’s op agressie van dien? Werknemers moeten hierin beschermd worden en of dit zal gebeuren - daar heb ik een hard hoofd in. Zeker in de drukke winkeltijd die voor ons ligt, met topdrukte van Black Friday, is dit totaal onverantwoord’, valt vicevoorzitter Kitty Jong van FNV bij in dezelfde krant.
Personeelskrapte
Dat ook nog altijd de controle op QR-codes boven de winkelbranche hangt, is volgens Inretail ‘onaanvaardbaar’. Dat zou te veel vergen van het toch als schaarse personeel. 'En dat allemaal voor een branche waar 0,7 procent van de besmettingen vandaan komt.'
Lees hier verder.
(bron: Parool en Inretail, beeld: Davi Pimentel / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pandemie
- merk
- covid-19
- vicevoorzitter
- Black Friday
- Kitty Jong
- topdrukte
- Rutte
- winkel
- FNV
- presco
- retail
- Hugo
- bezorgdheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing