Nieuwjaarsduik uit blik kan rekenen op enthousiasme

Nieuwjaarsduik uit blik kan rekenen op enthousiasme
  • Food-en-retail
  • 3 jan 2022 @ 09:18
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het coronavriendelijke alternatief voor de massale nieuwjaarsduik heeft volgens initiatiefnemer Unox voor veel enthousiasme gezorgd.

Net als vorig jaar werden de nieuwjaarsduiken aan zee en langs meren en rivieren vervangen door de thuisduik: vanuit eigen achtertuin, balkon of bad een blik zeewater over je hoofd gieten. Om zo symbolisch het nieuwe jaar fris te beginnen.

Voorzitter Alex Schuttert van Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland: ‘Enorm leuk om te zien dat heel Nederland weer massaal heeft meegedaan. Het blijkt dat iedereen hecht aan deze traditie, ook al is het nu dan in een andere vorm. Dat zoveel mensen voor de thuisduik hebben gekozen, bevestigt dat we met z’n allen zin hebben in die frisse start, samen het nieuwe jaar induiken. Ondanks dat we niet op het strand stonden, hebben we het kenmerkende gevoel van saamhorigheid online ervaren.’

Aan de oproep de thuisduik te delen via sociale media is massaal gehoor gegeven. Met de hashtag #unoxthuisduik kwamen duizenden foto’s en video’s van koude plenzen zeewater voorbij. “Hierdoor hadden alle thuisduikers vandaag tóch het gevoel van ‘samen’ het nieuwe jaar fris beginnen. Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.

Hoofdfoto: Haagse reddingsbrigade doet mee aan alternatieve nieuwjaarsduik. Hieronder nog wat voorbeelden van enthousiaste deelnemers.

 

Ryan Baij

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken