Nieuwjaarsduik uit blik kan rekenen op enthousiasme
- 3 jan 2022 @ 09:18
- Ryan Baij
Het coronavriendelijke alternatief voor de massale nieuwjaarsduik heeft volgens initiatiefnemer Unox voor veel enthousiasme gezorgd.
Net als vorig jaar werden de nieuwjaarsduiken aan zee en langs meren en rivieren vervangen door de thuisduik: vanuit eigen achtertuin, balkon of bad een blik zeewater over je hoofd gieten. Om zo symbolisch het nieuwe jaar fris te beginnen.
Voorzitter Alex Schuttert van Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland: ‘Enorm leuk om te zien dat heel Nederland weer massaal heeft meegedaan. Het blijkt dat iedereen hecht aan deze traditie, ook al is het nu dan in een andere vorm. Dat zoveel mensen voor de thuisduik hebben gekozen, bevestigt dat we met z’n allen zin hebben in die frisse start, samen het nieuwe jaar induiken. Ondanks dat we niet op het strand stonden, hebben we het kenmerkende gevoel van saamhorigheid online ervaren.’
Aan de oproep de thuisduik te delen via sociale media is massaal gehoor gegeven. Met de hashtag #unoxthuisduik kwamen duizenden foto’s en video’s van koude plenzen zeewater voorbij. “Hierdoor hadden alle thuisduikers vandaag tóch het gevoel van ‘samen’ het nieuwe jaar fris beginnen. Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.
Hoofdfoto: Haagse reddingsbrigade doet mee aan alternatieve nieuwjaarsduik. Hieronder nog wat voorbeelden van enthousiaste deelnemers.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing