Retailers: a-merken misbruiken inflatie voor prijsverhoging
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 11:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsKlanten
- 10 jan 2022 @ 11:14
- Peter van Woensel Kooy
Met prijsstijgingen van a-merken zouden de leveranciers hun winstmarges extra willen opkrikken, meldt het FD. De prijzen van producten in supermarkten zijn al fors hoger.
De onderhandelingen tussen de supermarkten en hun leveranciers verlopen door de hoge inflatie een stuk feller dan voorheen, schrijft de krant. In Nederland was de inflatie in december 2021 6,4 procent, het hoogst in bijna 40 jaar. Nooit eerder deze eeuw stegen de prijzen zo hard als in 2021. Maar volgens supermarkten verhogen producenten hun prijzen ook extra, om meer te verdienen. 'In enkele gesprekken merken we dit jaar dat grotere a-merkleveranciers extra prijsverhogingen willen doorvoeren', zegt een woordvoerder van Albert Heijn in het FD. Andere retailers delen die constatering. Ook gestegen grondstoffen- en energieprijzen zouden een opwaarts effect hebben, evenals logistieke uitdagingen op het gebied van transport. Lees hier verder.
(bronnen: FD, Nu, beeld: Gustavo Fring / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing