Unilever zet mes in organisatie
- Food-en-retail
- 25 jan 2022 @ 15:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jan 2022 @ 15:39
- Sjaak Hoogkamer
Unilever gaat haar organisatiemodel ingrijpend veranderen. De operatie kost wereldwijd ongeveer 1500 mensen hun baan, het merendeel managementfuncties.
De ingreep is bedoeld om naar eigen zeggen de organisatie ‘eenvoudiger, meer categoriegericht’ te maken.
Alle kosten met betrekking tot het opzetten van de nieuwe organisatie zullen worden betaald vanuit de al bestaande investeringsplannen voor herstructurering. Unilever neemt afscheid van de zogenoemde matrixstructuur en gaat haar producten rangschikken in vijf verschillende business groepen: Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition en Ice Cream. Elk onderdeel is volledig verantwoordelijk voor de eigen strategie, groei en winst.
Alan Jope, CEO Unilever: ‘Ons nieuwe organisatiemodel is het afgelopen jaar ontwikkeld en is ontworpen om de stap omhoog voort te zetten. Door over te stappen op vijf categoriegerichte business groups kunnen we beter inspelen op consumenten- en kanaaltrends. Groei blijft onze topprioriteit en deze veranderingen zullen dit streven ondersteunen.’
De vijf Business Groups worden ondersteund door Unilever Business Operations, dat de technologie, systemen en processen zal leveren. Een afgeslankt Unilever Corporate Centre zal de algemene strategie van Unilever blijven bepalen.
De Nederlandse Hanneke Faber, president Foods & Refreshment, is benoemd tot president Nutrition, waar Scratch Cooking, Healthy Snacking, Functional Nutrition, Plant-Based Meat en Food Solutions onder vallen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing