Aldi: net zo goed van eigen bodem

Aldi: net zo goed van eigen bodem
  • Food-en-retail
  • 29 apr 2022 @ 11:16
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op maandag 2 mei lanceert supermarkt Aldi in Nederland de nieuwe Net Zo-campagne die zich volledig richt op aardappelen, groente en fruit (AGF) van Nederlandse bodem.

Het is voor het eerst dat AGF centraal staat in een campagne van de discounter. Met deze campagne laat de supermarkt zien dat, misschien anders dan de consument denkt, AGF van de super wel degelijk ook uit Nederland komt. En daarbij net zo vers en kwalitatief is als elders, maar dan voor een Aldi prijs.

Bij aardappelen, groente en fruit van Nederlandse bodem denkt nog niet iedereen aan ons. Met de allereerste AGF-campagne gaan we daar verandering in brengen.

We gaan heel Nederland laten zien dat veel aardappelen, groente en fruit in onze winkels met net zoveel zorg en liefde, vers van eigen bodem, naar het bord van de klant wordt gebracht. Bovendien is de campagne een mooi moment om onze eigen Nederlandse telers een welverdiend podium te geven,’ zegt Gys de Jong, Category Manager AGF bij Aldi in Nederland.

In de nieuwe Net Zo-campagne hebben de Nederlandse telers een prominente rol. Zo speelt de aardbeienteler uit het Gelderse Bemmel de hoofdrol in de tv-commercial en zijn verhalen van verschillende telers te lezen in de folder en op de website. Ook op de social media kanalen van Aldi zullen de telers vanaf maandag 2 mei middels een activatie te zien zijn.

De AGF-campagne is volgens de supermarktketen 'een logisch vervolg op de stappen die Aldi eerder nam op het gebied van AGF.' De discounter gaf in november vorig jaar het startsein voor de uitrol van de nieuwe winkelformule, waarbij aardappelen, groente en fruit bij binnenkomst van de winkel gepositioneerd zijn.

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken