Coca-Cola opent eerste Europese modehub in Londen
- Food-en-retail
- 6 mei 2022 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 6 mei 2022 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Drankenmerk Coca-Cola heeft zijn allereerste flagshipstore in Europa geopend met een eigen fashion-modelijn en vol partnerships met andere merken.
Het concept betreft samenwerkingen in beperkte oplage en een drankbar waarmee fans een 'echt magische winkelervaring' wordt geboden. De opening in Londen volgt volgens Coca-Cola na vergelijkbare succesvolle winkelopeningen in de VS.
Het retailconcept op Long Acre, in de Londense Covent Garden, is de eerste zelfstandige winkel van Coca-Cola in Europa en herbergt een reeks limited-edition kledingcollecties, exclusieve samenwerkingen met ontwerpers, cadeauartikelen en unieke drankcreaties, volgens Coke. Ook staat er een personalisatie-vending machine om blikjes te customizen, meldt Fashionunited.uk.
De Londense Coca-Cola-winkel zal een hoofdcollectie modeproducten bevatten die zijn ontworpen door het 'Staple Pigeon'-label van streetwear-beroemdheid Jeff Staple, naast een reeks modeaccessoires zoals hoeden, tassen en technische accessoires. Elke maand lanceert de winkel ook nieuwe limited edition productdrops van lokale en internationale merken, waaronder Soho Grit, Alma de Ace, Bape, Herschel, Staple, Bearbrick en Lee.
Michelle Moorehead, vice-president licenties en detailhandel bij The Coca-Cola Company, reageert: 'We hebben de deuren in Londen geopend voor onze eerste nieuwe conceptstore in Europa. Deze winkel is een kans voor ons om Coca-Cola-fans te voorzien van een premium reeks mode en verzamelobjecten en frisse manieren om onze drankjes te ervaren. Door een verzameling producten gemaakt van gerecyclede materialen, geeft het ons ook een geweldige kans om onze duurzaamheidsverplichtingen met mensen te delen en ze mee te nemen op onze reis naar een wereld zonder afval.'
(PvWK, bronnen: Coca-Cola en Fashionunited)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Londen
- Herschel
- Michelle Moorehead
- Coke
- Staple
- Lee
- merk
- contour
- iconic
- Bearbrick
- licenties
- Soho Grit
- softdrink
- detailhandel
- Bape
- The Coca-Cola Company
- Alma de Ace
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing