[onderzoek] Weinig vertrouwen in integriteit voedselsysteem
- Food-en-retail
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekFoodMarketing
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Peter van Woensel Kooy
Minder dan 50% van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem. Dat blijkt uit een nieuwe pan-Europese studie (n=20.000 consumenten).
Het is een belangrijke conclusie uit het jaarlijkse Trustreport, met daarin onder andere de uitkomsten van een onderzoek onder 20.326 consumenten uit achtten Europese landen, over het vertrouwen in het voedselsysteem en in voedselproducten. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in opdracht van EIT Food. Het rapport is via deze link gratis te downloaden.
Hoewel het vertrouwen de laatste jaren licht is toegenomen, suggereert de studie volgens Foodlog dat een gebrek aan vertrouwen een gezonder en duurzamer dieet in de weg staat.
Vertrouwen essentieel voor merken
Om het voedselsysteem te verduurzamen is de betrokkenheid van de consumenten vereist. Dat gaat lastig als de motieven van spelers waaruit het systeem bestaat niet vertrouwd worden.
Consumenten vertrouwen de spelers in de voedselketen volgens het rapport als ze:
* Open zijn: eerlijk zijn en alle relevante informatie verstrekken;
*Zorgvuldig zijn: handelen in het algemeen belang, en luisteren naar wat de consument te zeggen heeft;
* Competent zijn en de benodigde vaardigheden beschikken.
Lees hier verder.
(bronnen: Foodlog, EIT Food, Trustreport, foto: Lilartsy / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing