Tyler LaMotte marketingdirecteur Patagonia
- Food-en-retail
- 9 mei 2022 @ 13:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2022 @ 13:42
- Sjaak Hoogkamer
Outdoormerk Patagonia heeft Tyler LaMotte aangesteld als marketing director EMEA (Europe, Middle East and Africa). Vanaf mei zal hij zich op het hoofdkantoor in Amsterdam ‘bezighouden met het opbouwen van communities in buitensport en klimaatactivisme.’
LaMotte groeide op aan de westkust van de Verenigde Staten. Hij heeft in verschillende besturen gezeten, waaronder de Conservation Alliance en Snowsports Industries America. Nadat hij eerder bij Patagonia werkzaam was als Global Business Unit Director op het hoofdkantoor in Ventura keert hij nu terug als marketing director.
LaMotte heeft senior marketing posities bekleed bij bedrijven als Adidas, Keen, Salomon en Apple.
LaMotte: ‘We bevinden ons op een kritiek moment als het gaat om het welzijn van de planeet. Mede daarom ben ik enthousiast om deze rol weer op me te nemen. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde EMEA-team om het merk en de missie van Patagonia te versterken.’
Matthijs Visch, general manager EMEA bij Patagonia: ‘Tyler heeft een bewezen trackrecord als het gaat om het ontwikkelen van zakelijke initiatieven van grote internationale merken, gericht op structurele veranderingen. Daarnaast is hij een toegewijde klimaatactivist en een outdoorliefhebber met een focus op samenwerking, inclusiviteit, authenticiteit en verantwoordelijkheid. Vandaar dat wij erop vertrouwen dat hij de juiste persoon is om onze missie nog verder uit te dragen.’
Beeld: Martin Dijkstra
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing