Campina slaat handen ineen met Jimmy Loves Food

Campina slaat handen ineen met Jimmy Loves Food
  • Food-en-retail
  • 23 jun 2022 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DoelgroepenFood

Campina gaat samenwerken met het Amersfoortse bedrijf Jimmy Loves Food, een zakelijk bestelplatform dat lokale en duurzame producten op de fiets aan horeca levert.

Dit gebeurt volgens de partners emissievrij en binnen 24 uur in Amersfoort en Amsterdam. 'De biologische producten uit het Campina assortiment zijn voor vanaf nu te bestellen via een app.'
  
Horecaondernemers kunnen het volledige assortiment aan biologische producten van Campina bestellen. Onder Campina Biologisch vallen alle zuivelproducten - zoals (half)volle melk en yoghurt - die van melk van een biologisch gecertificeerde melkveehouderij komen. Bovendien zijn alle verpakkingen van Campina Biologisch klimaatneutraal. De samenwerking met Jimmy Loves Food sluit volgens de initiatoren goed aan bij deze duurzame focus.
 
Bertine Hidding, Brand Director Campina: 'Door de samenwerking met Jimmy Loves Food kunnen we horecaondernemers op een makkelijke, snelle en duurzame manier voorzien van onze producten. Ook is het heel leuk en bijzonder dat we deze samenwerking aangaan met een bedrijf dat ook uit Amersfoort komt. We hopen van toegevoegde waarde te zijn voor onze regio en in de loop der tijd steeds meer regio's te kunnen bedienen.'

Lokale producten per fiets geleverd
Het zakelijke bestelplatform Jimmy Loves Food bezorgt sinds vorig jaar lokale en duurzame producten aan horecaondernemers in de regio's Amersfoort en Amsterdam. De verschillende bestellingen worden zoveel mogelijk samengevoegd en emissievrij bezorgd. In principe per elektrische fiets, en soms met een elektrisch busje. Het bestellen van de producten gaat gemakkelijk via de app 'inONE', waarin alle leveranciers gebundeld staan.
(PvWK)

Over Koninklijke FrieslandCampina
'FrieslandCampina is een van de grootste zuivelondernemingen ter wereld met een coöperatieve traditie van 150 jaar. De onderneming verwerkt de melk van melkveebedrijven tot een groot assortiment aan zuivelproducten en -ingrediënten. Zo voorziet FrieslandCampina elke dag honderden miljoenen mensen wereldwijd van waardevolle voedingsstoffen uit melk. Koninklijke FrieslandCampina is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina, waarvan 15.703 melkveehouders in Nederland, België en Duitsland lid zijn. Via de coöperatie zijn deze leden-melkveehouders eigenaar en toezichthouder van de onderneming. Samen met de leden-melkveehouders beheert FrieslandCampina de gehele productieketen: van gras tot glas. FrieslandCampina voorziet consumenten van zuivelproducten, zoals melk, yoghurt, gecondenseerde melk, zuiveldranken, kaas, boter, kwark en room. Aan bepaalde consumentengroepen, zoals kinderen, ouderen en sporters, levert de zuivelonderneming specifieke voeding. Professionele afnemers, zoals bakkers, patissiers, chocolatiers, koks en cateraars kunnen bij FrieslandCampina terecht voor een breed assortiment producten, waaronder room, boter, desserts en vullingen. Ook levert de onderneming hoge kwaliteit ingrediënten aan internationale producenten van voedingsmiddelen en aan farmaceuten. In 2021 leverden 10.564 leden-melkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België bijna tien miljard kilo melk aan voor verwerking in zuivelproducten en -ingrediënten. FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen en exporteert naar meer dan honderd landen wereldwijd. Eind 2021 werkten gemiddeld 22.961 medewerkers (fte's) bij FrieslandCampina. Bezoek de website voor meer informatie: www.frieslandcampina.com.'
(bron: FrieslandCampina)

Over Jimmy Loves Food
'Jimmy Loves Food werkt zoveel mogelijk met lokale of Nederlandse producten. In sommige seizoenen zijnde producten van iets verder weg beter, omdat ze hier dan in energievretende kassen worden geproduceerd. Jimmy Loves Food heeft de ervaring en de kennis om chefs in elk seizoen te voorzien van de meest lokale producten van dat moment. Is iets buiten het seizoen? Dan beloven ze je ook nog dat ze daar alternatieven voor hebben. Jimmy Loves Food selecteert betere producten. Producten die niet de hele wereld over gereisd zijn, die duurzaam geteeld zijn. Het vlees is Nederlands, tenzij er aanbod is dat qua dierenwelzijn en duurzaamheid gelijkwaardig is. Jimmy Loves Food verkoopt uitsluitend vis uit de Noordzee of het IJsselmeer. Tevens helpt Jimmy Loves Food ondernemers met achtergrondverhalen en POS-materiaal om het goede verhaal van de inkoop over te brengen op de gasten. Jimmy Loves Food gelooft erin dat je niet meer hoeft te betalen voor betere producten. Daarom beloven ze dat hun producten, die van vergelijkbare kwaliteit zijn, niet duurder zijn dan de producten waar chefs nu mee werken. Zij kunnen chefs adviseren op het gebied van producten, seizoenen, menukaarten en meer. Jimmy Loves Food staat naast de chef in de keuken om hem/haar te helpen de producten optimaal te gebruiken.  Van Jimmy Loves Food ontvangen chefs maandelijks een overzicht met de besparingsresultaten van de bestellingen. Zo kan je zien dat we ook echt doen wat we beloven: Minder CO2 uitstoot. Minder foodmiles. Betere wereld. Meer info: jimmylovesfood.nl.'
(bron: JLF)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken