Rivella zoekt nieuwe gebruikersgroep

Rivella zoekt nieuwe gebruikersgroep
  • Food-en-retail
  • 13 jun 2022 @ 10:07
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Rivella introduceert een merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. De tvc is te zien op tv en online kanalen plus via out-of-home, pr en sampling.

Met Dat is wel zo lekker profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je volgens Rivella ‘met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.’

De commercial, die door Alfred International is ontwikkeld, is vanaf nu te zien op tv en op YouTube. Daarnaast worden influencers, (digital) out-of-home en een grote sampling campagne ingezet.

In de tvc is de identiteit van de frisdrank duidelijk zichtbaar: een groep vrienden drinkt Rivella op een stads terras en waant zich direct samen in de duinen, in het bos en bij een rivier. De campagne is erop gericht om een nieuwe gebruikersgroep aan te spreken. Rivella-drinkers blijken namelijk trouw: als ze het eenmaal geproefd hebben, willen ze volgens het merk ‘nooit meer anders.’ De uitdaging voor Rivella is dat de consument denkt dat ze de smaak niet lekker vindt. Deze barrière willen ze wegnemen. Een belangrijk doel van de campagne is dat het frisdrankmerk altijd meegenomen wordt in de standaard keuzeset van de consument. Laura Beenders, brand development manager Royal Club & Rivella: ‘De campagne draait volledig om de overtuiging van de smaak. De pay off ‘dat is wel zo lekker’ is een evolutie van ‘naturel is wel zo lekker’. Hiermee willen we consumenten uitdagen om Rivella een keer te proberen, want als je het eenmaal proeft dan ben je verkocht.’

Credits

Klant: Rivella

Bureau: Alfred International

Filmproductie: CZAR

Media: Dentsu

PR: HPB | Het PR Bureau

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken