Rivella zoekt nieuwe gebruikersgroep
- Food-en-retail
- 13 jun 2022 @ 10:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jun 2022 @ 10:07
- Sjaak Hoogkamer
Rivella introduceert een merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. De tvc is te zien op tv en online kanalen plus via out-of-home, pr en sampling.
Met Dat is wel zo lekker profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je volgens Rivella ‘met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.’
De commercial, die door Alfred International is ontwikkeld, is vanaf nu te zien op tv en op YouTube. Daarnaast worden influencers, (digital) out-of-home en een grote sampling campagne ingezet.
In de tvc is de identiteit van de frisdrank duidelijk zichtbaar: een groep vrienden drinkt Rivella op een stads terras en waant zich direct samen in de duinen, in het bos en bij een rivier. De campagne is erop gericht om een nieuwe gebruikersgroep aan te spreken. Rivella-drinkers blijken namelijk trouw: als ze het eenmaal geproefd hebben, willen ze volgens het merk ‘nooit meer anders.’ De uitdaging voor Rivella is dat de consument denkt dat ze de smaak niet lekker vindt. Deze barrière willen ze wegnemen. Een belangrijk doel van de campagne is dat het frisdrankmerk altijd meegenomen wordt in de standaard keuzeset van de consument. Laura Beenders, brand development manager Royal Club & Rivella: ‘De campagne draait volledig om de overtuiging van de smaak. De pay off ‘dat is wel zo lekker’ is een evolutie van ‘naturel is wel zo lekker’. Hiermee willen we consumenten uitdagen om Rivella een keer te proberen, want als je het eenmaal proeft dan ben je verkocht.’
Credits
Klant: Rivella
Bureau: Alfred International
Filmproductie: CZAR
Media: Dentsu
PR: HPB | Het PR Bureau
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing